اين روزها رقابت در بازار گوشي هاي هوشمند بيداد مي كند؛ به طوريكه شايعات حكايت از رايگان عرضه كردن اين گوشي ها دارند.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ شرکت آمازون ظاهرا قصد دارد برای پیروزی در رقابت تنگاتنگ گوشي هاي هوشمند،‌ اقدامی بهت‌‌آور انجام داده و گوشي خود را که برای عرضه آن مدت‌ها است کاربران را در انتظار گذاشته،‌به صورت رایگان عرضه کند.



به نظر می‌آید آمازون در تلاش است رقبای خود را به واسطه ترغیب کردن کاربرانی که به استفاده از آی‌فون و گلکسی با قیمت تقریبی 200 دلار تمایل دارند به استفاده از نسخه‌هایی رایگان از اسمارت‌فون‌ها، از دور رقابت خارج کند.

با این‌همه آمازون از کاربران اسمارت‌فون‌های رایگانش می‌خواهد که از خدمات ویژه این شرکت از قبیل آمازون پرایم استفاده کنند که برای استفاده از آنها نیز کاربر باید مبلغی را پرداخت کند. گزارش‌های غیر‌رسمی نیز تایید می‌کنند که آمازون قصد دارد اسمارت‌فون خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهد و حتی اگر کاربران نخواهند از برنامه‌های ویژه آمازون نیز استفاده کنند،‌این اسمارت‌فون رایگان خواهد بود.



یکی از منابع نزدیک به شرکت آمازون که هنوز قدم در میدان رقابت اسمارت‌فون‌ها نگذاشته، می‌گوید این شرکت درحال مذاکره با اوپراتورهای وایرلس است تا اسمارت‌فون خود را برروی حامل‌های دیگر ارائه دهد. با این‌همه اسمارت‌فون آمازون از طریق وب‌سایت مستقیما به کاربران عرضه خواهد شد.

به گفته تحلیل‌گران اجرای چنین طرحی از جانب آمازون نیازمند بررسی جوانب مختلفی از قبیل هماهنگی‌های مالی با تولید‌کنندگان سخت‌افزار اسمارت‌فون است، امری که تحلیل‌گران از عملی بودن آن چندان اطمینان ندارند. اما درصورتی که آمازون موفق شود این برنامه را عملی سازد و یا حتی اسمارت‌فون خود را با قیمت بسیار پایینی عرضه کند، دیگر شرکت‌ها نیز مجبور خواهند شد برای بقا در کارزار اسمارت‌فون در جهان سیاست مشابهی را در پیش بگیرند.



منبع: cnet
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
hossein
۲۲:۳۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۵
واقعا یه ریسک خطرناک اماوسوسه کننده است
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۰:۵۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
ریسک بزرگیه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
همه اش شایعه اس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
چرا یه عکس از گوشی نذاشتید؟من حتم دارم رایگان وارد ایران می شه بعد کم کم 300هزار تومن می فروشنش.این طور نیست؟؟؟؟؟
-
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
چیش به ما میماسه حالا
Germany
amir
۱۸:۴۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
اگه این اتفاق بیفته واسه ما که تو ایرانیم چه اهمیتی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۸:۲۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
اگر توى خارج رايگان باشه وقتى مياد توى ايران مى شه ١ ميليون. من موندم چرا دلار بايد از پول داخلى ارزشش بيشتر باشه که مردم ديگر کشور مى تونن باا 400 دلار يه گلکسى s4 بخرن. اون وقت ما بايد حقوق 3 ماهمون رو براى اين گوشى بديم.اين جا حقوق يه کارمند دولت 700 هزار تومنه اما توى استراليا حقوق يه کارگر 6000 هزار دلار است . 45 تومن يارانه دادن ديگه هرچى بوده نبوده رو گرون کردن نون قبلا 20 تومن بود الان شده 150 تومن اون يارنه اى رو که مى دن براى نون هم کا فى نيست چه برسه به قبض اب و برق و گاز. خواهشا نظرمو بزاريد از سايت خوبتون هم متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
sam
۱۷:۴۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
ایران برای گوشی هاش چنین تزی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
اينا با شركت هاي اپراتور همراه قرار داد مي بندند و از اون طرف پولش را در مي آورند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
من فکر می کنم اگر این عمل اتفاق بیفتد اپل و سامسونگ و ال جی به مرز ورشکستگی برسند.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۲۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
البته اگه خودش ورشکسته نشه
آخرین اخبار