"ابراهيم حسن بيگي" نويسنده "گيسو از چراغ جادو" از قرار نگرفتن نويسنده در جايگاه واقعي خويش و بازيابي اين جايگاه مي‌گويد.

"ابراهيم حسن بيگي" نويسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران، گفت: با اعمال مميزي كتاب توسط ناشران موافق هستم زيرا بار پرهزينه و همچنين بار مسئوليت زيادي را از دوش دولت برداشته و نظارت بر كيفيت توليدات فرهنگي بر عهده خود توليدكننده خواهد بود. 

وي اظهار داشت: استانداردها براي ناشران مشخص شده و توسط وزارت ارشاد در اختيار ناشران قرار گرفته و با توجه به تعاريف استانداردها مي‌دانند توانايي امكان چاپ يا چاپ نكردن كتابي را دارند. 

حسن بيگي خاطر نشان كرد: از مخالفت برخي ناشران تعجب مي‌كنم در صورت نداشتن توانايي نظارت ناشر نبوده و بايد نشرشان را تعطيل كنند كسي كه توانايي رعايت استانداردها را نداشته نبايد به اين كار بپردازد و ناشران با رعايت استانداردها نبايد نگران نظارت بعد از چاپ بر روي كتاب باشند. 

وي ادامه داد: حمايت از توليد و نشر كتاب صورت بگيرد اين حمايت هم حمايت از ناشر هم نويسنده تلقي مي‌شود. اين حمايت‌ها صرفا مادي نبوده و حمايت‌هاي معنوي و عاطفي را نيز شامل مي‌شود. 

اين نيوسنده بيان كرد: فراهم كردن بستر و امكاناتي براي نويسنده لازم است نويسندگان اكنون در جايگاه واقعي خويش قرار نداشته و در جايگاه خود قرار بگيرند. 

وي همچنين از نگارش رماني به نام "گيسو از چراغ جادو" جلد سوم رمان‌هاي صوفي و چراغ جادو و اميرحسين و چراغ جادو خبر داد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار