شكلات تلخ يا سياه مانع از بالا رفتن فشار خون می شود و به طور قابل توجهی فشارخون را پایین می آورد و به ثبات فشارخون کمک می کند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ کار‌شناس صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بيان اين كه شکلات سرشار از چربی و کربوهیدرات است، گفت: شکلات به طور متوسط حاوی 500 کالری در هر 100 گرم می باشد و باالطبع کالری بسیاری دارد ولی نباید از رژیم غذایی حذف شود.  

علی اکبرکمالی اردکانی در ادامه گفت: بارها شنیده ایم که خوردن شکلات موجب خرابی دندان ها می شود ولی در کنار آن شکلات ها فوائدی نیز دارند.

وي با بيان اين كه شکلات گنجینه ای غنی از فواید است، گفت: گاز گرفتن حتی یک تکه ی کوچک شکلات سیاه پر از مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر ، پتاسیم، آهن، زینک و ویتامین های دیگر از جمله گروه  B می باشد.

اين كارشناس صنايع غذايي با اشاره به اين كه همراه با یک رژیم غذایی متنوع، شکلات یک رژیم غذایی متعادل را ترویج می دهد افزود: افراد بايد در انتخاب نوع شكلات خود دقت كنند به اين صورت كه شکلات سیاه واقعی را انتخاب کنند و بیسکویت های کاکائویی و دیگر دسرهای خیلی شیرین را فراموش کنند زیرا ارزش غذایی ندارند.

كمالي با بيان اين كه شکلات سیاه نقش سودمندی در حمایت از بیماری های قلبی و عروقی دارد افزود: اين ماده غذايي در واقع کلسترول بد خون را پایین می آورد و از کشش دیواره های رگ های خون بدن محافظت می کنند. این ماده ی غذایی مانع از بالا رفتن فشار خون می شود. در واقع به طور قابل توجهی فشارخون را پایین می آورد و به ثبات فشارخون کمک می کند.

اين كارشناس صنايع غذايي خاطرنشان كرد: شکلات سیاه از دیابت نوع دوم جلوگیری می کند.
برچسب ها: شکلات ، تلخ ، فشارخون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار