هله هوله به دليل نداشتن ارزش غذايي بالا و زياد مصرف شدن آن توسط كودكان ممكن است ضريب هوشي كودكان را پايين بياورد.

دكتر آراسب دباغ مقدم متخصص تغذيه در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: كودكان به خصوص در سنين قبل از دبستان رشد جسمي و ذهني آن‌ها بسيار زياد است كه به اين دوران سني مرحله رشد سريع گويند.

وي ادامه داد: كودكان در اين سن بايد در تمام گروه هاي مواد غذايي مانند پروتئين، كربوهيدرات، چربي هاي مفيد احتياج دارند.

وي اشاره كرد: چون حجم معده كودكتان كوچك است وقتي كه معده را با هله هوله پر مي كنند ديگر جايي براي خوردن غذاهاي متعددي كه نياز جسمي و ذهني كودك را فراهم مي كند وجود ندارد.

وي عنوان كرد: چيبس، پفك اگر چه از نظر انرژي و كالري بالايي دارند ولي از نظر ارزش غذايي پايين دارد و از نظر مواد غذايي زير مغذي و درشت مغذي مورد نياز كودك براي رشد را فراهم نمي كند.

دباغ مقدم متذكر شد: مواد غذايي مفيد كه هر 4 گروه مواد غذايي را شامل مي شود روي ضريب هوشي كودك نقش زيادي دارد البته به تنهايي عامل افزايش ضريب هوشي نيست ولي اگر پدر و مادر از نظر ضريب هوشي بالا باشند ولي كودك به دليل اين كه از تغذيه نامناسب برخوردار بوده ممكن است روي ضريب هوشي وي تاثير بگذارد و فرزندان باهوشي نداشته باشد.

وي توصيه كرد: پدر و مادران به خصوص اگر كودكاني در سن پيش دبستاني دارند بايد به وعده غذايي آن ها اهميت داده و تعداد وعده هاي غذايي را افزايش داده و حجم غذا را در وعده ها كاهش دهند و غذاهاي حاوي مواد مغذي را در وعده ها بگنجانند./ع2

برچسب ها: تغذیه ، هوش ، ارزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار