به گزارش
گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران فرشاد حيدري افزود: جذب منابع ارزان قيمت، اعطاي تسهيلات به نرخهاي مصوب و تعيين تكليف وصول مطالبات غيرجاري زيربناي بحث سودآوري است.
وي خاطرنشان كرد: توانايي مانور كاركنان بانك ملي ايران با حدود ۳ هزار و ۵۰۰ شعبه در سراسر كشور نقطه قوتي براي كسب سود و قرارگيري در پله بالاتر نسبت به ساير بانكها است.
حيدري در بخش ديگري از سخنان خود بيان داشت: روساي شعب و مديران ارشد نسبت به تهيه جدول كاملي از پروندههاي مطالباتي تعيين تكليف نشده و بدون اقدام قانوني، مبادرت كنند تا تصميمات مقتضي درخصوص آنها گرفته شود.
مديرعامل وظيفه اصلي وصول مطالبات غيرجاري را به عهده شعب بانك دانست و گفت: در اين مورد واحدهاي ستاد بايد با تمام توان پشتيباني لازم را از واحدهاي صف انجام دهند.
وي در پايان احساس مسئوليت و حس وظيفه در قبال بانك و انجام اقدامات لازم در موعد معين و مقرر درباره منافع بانك را اولويت اول كاركنان خواند.
در ابتداي جلسه عليرضا قيطاسي مدير امور سازمان نيز با ارائه آمار و گزارشهاي تفكيكي وضعيت سپردهها، تسهيلات و مطالبات غيرجاري را در مقايسه با بانكهاي تجاري منتهي به پايان تيرماه ۹۲ مورد بررسي قرار داد.
وي به تفكيك منابع، مصارف و ميزان كاهش و افزايش مطالبات معوق ادارات امور شعب استانها را بررسي و درصد تغييرات هر كدام را نسبت به همايش بررسي عملكرد گذشته (جهت سنجش درصد انحراف و افزايش بهره وري شعب) اعلام نمود.