سنندج/

کردستان ظرفیت تبدیل به قطب واترپلوی کشور را دارد

2 تن از ورزشکاران رشته واترپلو با بیان اینکه در صورت برطرف شدن مشکلات در رقابت‌های لیگ کشور روی سکو خواهیم رفت، معتقدند: کردستان ظرفیت تبدیل به قطب واترپلوی کشور را دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، ورزش‌های آبی از جمله رشته‌هایی هستند که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند. این قضیه در کشور ما نیز با توجه به تأکیدات دین اسلام مبنی بر لزوم یادگیری شنا اهمیت دوچندانی دارد.

در استان کردستان نیز دوستداران ورزش‌های آبی با وجود تمام مشکلات و کمبودها به رشته مورد علاقه خود می‌پردازند که یکی از این رشته‌ها واترپلو است.

رشته‌ای تیمی که مبنای آن به ثمر رساندن گل در درون آب است و همین موضوع دشواری این ورزش را به خوبی نمایان می‌کند.

با دو تن از ورزشکاران این رشته پیرامون وضعیت واترپلوی کردستان، مشکلات و تنگناها و همچنین نیازهای این ورزش به گفت‌وگو پرداختیم.سامان خراسان‌زاد  29 ساله از سال 1369 فعالیت در شنا را آغاز کرد و از سال 75 به صورت رسمی و به عنوان ورزشکار در هیئت شنا به فعالیت پرداخت.وی که از سال 84 به عنوان مربی شنا و واترپلو با هیئت همکاری می‌کند، قرار است به همراه برخی دیگر از هم‌تیمی‌های خود ورزش واترپلو در باشگاه شکوهی را راه‌اندازی کنند.

او در رابطه با افتخاراتش گفت: زمانی که کمک مربی بودم تیم کردستان در رده‌های سنی پائین با زحمات مربیانی چون حلیمی، طالبی و صالحی رتبه دوم کشور را به دست آورد و اکنون همین تیم پس از چند سال در اختیار من قرار گرفته است.پدرام زمانی راد 22 ساله از سال 78 فعالیت خود را در رشته شنا و واترپلو آغاز کرده است و به گفته خودش در نخستین تیم واترپلو که از استان کردستان در رقابت‌های قهرمانی کشور حضور داشت، عضو تیم بوده است.


پدرام زمانی‌راد: آرش لحیمی، محسن صالحی و پژمان طالبی مربیان نخستین تیم واترپلوی کردستان بودند که به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شد و این مربیان بازیکنان مستعد را از سن 8 سالگی کشف و با آن‌ها کار کردند.تیم استان به مسابقات قهرمانی کشور اعزام و در دوره نخست که تنها برای کسب تجربه بود حضور پیدا کرد.

اما در سال 83 در جریان رقابت‌هایی که میزبان آن سمنان بود، استان زنجان عنوان قهرمانی را به دست آورد و تیم ما بر سکوی دوم ایستاد.

سال بعد در استان کردستان میزبانی رقابت‌ها را بر عهده داشتیم و مقام سوم را تصاحب کردیم. سال پس از آن هم در اصفهان با همین تیم شرکت و در شرایطی که تمرینات به هم خورده بود نتوانستیم نتیجه مطلوبی کسب کنیم و دلیل این قضیه توان بالای سایر تیم‌ها و تمرینات کامل آن‌ها بود./ز

برچسب ها: ورزش ، رشته ، شنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.