مدیر کل دفتر تعاونی های توزیعی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی از فعالیت 48 هزارو 416 تهاونی توزیعی در سراسر کشور خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ بیگدلی  امروز درهشتمین جشنواره تجلیل از تعاونگران و کار آفرینان برتر استان همدان با بیان اینکه در اجتماع افرادی هستند که می توانند فعالیت های اقتصادی انجام دهند گفت: تفکر و رویکرد این افراد در تعاون نهفته است .
وی با اشاره به اینکه رویکردتعاون حذف واسطه است افزود: در تعاونی های مصرف، مسکن و اعتبار واسطه حذف شده و این کار منجر به کاهش هزینه ها می شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه در بحث ذخیره سازی کالاها برای هرفعالیت اقتصادی باید سرمایه اقتصادی و اجتماعی در کنار هم باشند خاطر نشان کرد: 48 هزارو 416  تعاونی توزیعی در کشورفعالیت می کنند و 14 میلیون نفرعضو دارد و یک میلیون نفر هم در این تعاونی ها شاغل هستند.
مدیر کل دفتر تعاونی های توزیعی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی هدف تعاونی های توزیعی را بهبود بخشی معیشت اعضا و کمک یه رفع نیازرهای افراد جامعه عنوان کرد .
بیگدلی شاملو در ادامه با بیان اینکه در تعاونی های مسکن یک میلیون و 750 واحد ساخته شده این میزان 12 درصد مسکن شهرستان ها را تشکیل می دهدگفت: در بحث پروانه های ساختمانی سهم تعاونی ها 4 درصد بوده و کم بودن این میزان به دلیل جمعی بودن ساخت مساکن بوده و این نشان از بروکراسی حاکم در بخش تعاونی مسکن است.
وی تعداد تعاونی های مصرف کشور را 11 هزار تعاونی عنوان کرد و درادامه خاطرنسان کرد: در بخش تعاونی های اعتبار 2 نع اعتبار وجود دارد یکی تامین اعتبار برای شاغلان ادارات ،سازمان ها و دیگری تامین اعتبارآزاد که به تشکیل موسسات مالی واعتبار ی منجر می شود و رویکرد آنها رویکرد بانکی است و به عموم مردم اعتبار پرداخت می کنند./س
برچسب ها: تعاونی ، فعالیت ، توزیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.