عضو کميسيون قضايي مجلس نهم با اشاره به لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل گفت: اين لايحه ممکن است از سويي خلاف برنامه توسعه کشور باشد، اما به طور کلي خلاف قانون اساسي نيست و همسو با سياست‌هاي کلي نظام به منظور افزايش جمعيت کشور است.

"سيدحميدرضا طباطبايي" عضو کميسيون قضايي مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل اظهار داشت: این لایحه با هدف حمایت از زنان شاغل تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است و در واقع با هدف تسهیل شرایط زندگی، کمک برای بهبود وضعیت رفاهی و اجتماعی تلاش کرده است تا از طریق کاهش ساعت کار زنان بخشي از سياست‌هاي کلي نظام نيز تحقق يابد.

 وي ادامه داد: لايحه کاهش ساعت کار زنان شاغل  از جهت استفاده زنان  از مرخصی، پذیرش ساعات کمتر کار به‌عنوان سابقه کار تمام‌وقت، مرخصي زايمان امتيازاتي را براي زنان در نظر گرفته است که اين مهم از سويي همسو با سياست‌هاي کلي نظام به منظور افزايش جمعيت کشور است.
 
طباطبايي در ارتباط با مغایرت لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل  با اصل چهل ‌و ششم قانون اساسی تصريح کرد: اين لايحه ممکن است از سويي خلاف برنامه توسعه کشور باشد، اما به طور کلي لايحه مذكور خلاف قانون اساسي نيست.

عضو کميسيون قضايي مجلس نهم در پايان خاطرنشان کرد: چنانچه دو سوم از نمايندگان مجلس به لايحه کاهش ساعت کار زنان شاغل راي دهند مي‌توان به منظور بررسي بيشتر تدابير مناسبي در ارتباط با اين مهم اتخاذ و برنامه‌ريزي کرد.

 
انتهاي پيام/
برچسب ها: لایحه ، افزایش ، ساعت ، کار ، زنان ، سیاست ، نظام ، همسو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مسي
۱۴:۲۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
اگر ساعت كار زنان كاهش يابد بسياري از مشكلات در زندگي زناشويي نيزحل مي شود.
-
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
برای زنان بازنشستگی باسابقه ی20سال از بهترین قوانین به شرط دریافت حقوق 30روزه میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
با عرض سلام بهترین کار برای زنان شاغل ارفاق 5 سال برای بازنشستگی بیش از موعد است لطفاً در این خصوص قانونی وضع بفرمائید
آخرین اخبار