سرپرست وزارت علوم گفت: در حال برنامه‌ريزي هستيم كه در مراسمي به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد از رئيس‌جمهور هم براي شركت در اين مراسم دعوت کنيم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران جعفر توفيقي سرپرست وزارت علوم در پايان جلسه امروز(چهارشنبه) هيئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره پرداخت وام شهريه‌ به دانشجويان گفت: امسال اين وزارتخانه توانست براي اولين بار وام شهريه دانشجويان را به صورت مستقيم به آنان پرداخت كند و دانشگاه‌ها نيز به صورت مستقيم از دانشجويان مطالبه نخواهند داشت و اين موضوع نيز به صورت مستقيم از سوي صندوق رفاه انجام مي‌گيرد.  
 
وي افزود: فكر نمي‌كنم ميزان اين وام‌ها افزايش پيدا کند زيرا تعداد دانشجويان افزايش پيدا كرده است و فكر مي‌كنم تحقق اين روش بسيار مثبت بوده است.
 
سرپرست وزارت علوم در پاسخ به اين سوال كه اين وزارتخانه چه تمهيداتي را براي بازگشت استاداني كه در دولت گذشته زودتر از موعد بازنشست و دانشجوياني كه اخراج شده‌اند دارد، گفت: كميته‌اي در وزارت علوم براي رسيدگي به شكايات اعضاي هيئت علمي و دانشجويان تشكيل شده كه اين شكايت‌ها در حال رسيدگي بوده و به مسئولين ذيربط ارجاع داده شده است همچنين اين شكايات شامل اساتيد بازنشسته، دانشجويي كه محروم از تحصيل شده‌اند و هم چنين شامل كاركنان مي‌شود.  
 
توفيقي در ادامه در خصوص عزل و نصب‌هاي اخير در اين وزارتخانه اظهار داشت: كل عزل و نصب‌هايي كه انجام شده 4 مورد بوده است كه از اين تعداد نيز دو مورد در معاونت‌هاي وزارت علوم بوده كه از آنها هم يك مورد از مسئوليت خود استعفا داده و يك مورد هم با تصميم سرپرست وزرات علوم كنار گذاشته شده است، در كل كشور كه 300 دانشگاه زير نظر اين وزارتخانه است دو جابه جايي داشته‌ايم.
 
وي اضافه كرد: پرونده‌هاي عزل و نصب‌ها بسته نشده و اين اقدامات در صورت ضرورت انجام مي‌شود.
 
سرپرست علوم در پاسخ به اين سوال كه آيا وزير پيشنهادي اين وزارتخانه قبل از آغاز سال تحصيلي جديد به مجلس معرفي خواهد شد، گفت: فكر مي‌كنم قبل از آغاز سال تحصيلي جديد اين اقدام انجام شود.  
 
توفيقي در پاسخ به اين سوال كه آيا رئيس‌جمهور در مراسم بازگشايي دانشگاه‌ها شركت خواهد داشت يا خير ، گفت: تاكنون برنامه‌ريزي در اين راستا انجام نشده اما مقدماتي فراهم مي‌كنيم از رئيس‌جمهور دعوت شود تا در يك مراسم آغاز دانشگاه‌ها حضور يابد. 

انتهاي پيام/

برچسب ها: دولت ، سرپرست ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار