عضو هيئت علمي دانشگاه تهران گفت: مسئولين بايد پردیسي ویژه بانوان با تمام ظرفیت‌های پژوهشی، آموزشی و مطالعاتی با همان کیفیت دانشگاه تهران براي هرچه بهتر شدن اوضاع تحصيلي و عدم نارضايتي برخي بانوان از وضعيت فعلي تأسيس کنند.

"‌جواد محمدي‌" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اجرايي شدن تفکيک جنسيتي در دانشگاه علامه را موفق ارزيابي کرد و گفت: تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها در واقع احترامی است که برای بانوان و دختران این مملکت قائل می‌شوند.  
 
وی افزود: تجربیاتی که تاکنون درباره تفکیک جنسیتی در برخی از دانشگاه‌های نقاط جهان شاهد بوده‌ایم، همچنین تحصیل افراد شناسی همچون مارگارت تاچر در چنین دانشگاهایی که کاملأ دخترانه بوده، ما را در این امر ثابت قدم‌تر می‌کند.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ابراز کرد: عده‌ای از بانوان در محیطی راحت‌تر هستند که فقط خودشان باشند، مثل دانشگاه الزهرا(س) که چنین شرایطی را برای چنین افرادی فراهم کرده است .  
 
محمدی با اشاره به لزوم تحصيل هر دو جنسيت در کنار يکديگر اما به صورت مجزا تصریح کرد: تفکیک جنسیتی به معنی محدودیت در دانشگاه‌ها نیست و این عملکرد به این معنا نیست که 50 درصد بانوان دانشجو در دانشگاه به تحصیل بپردازند بلکه با ایجاد شرایط مناسب باید به آن‌ها اجازه داد تا در پردیس‌های تازه تأسیس امکان ادامه تحصیل را داشته باشند.  
 
وی در ادامه اظهار داشت: دولت با تقبل هزینه‌ برای تاسیس پردیس‌های جدید امتیازات بالایی را برای بانوان در نظر می‌گیرد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تاکيد کرد: یکی از اقدامات تفکیک جنسیتی تاسیس دانشگاه‌هایی همانند دانشگاه الزهرا(س) است البته بدون داشتن نقاط ضعف این مجموعه، در این صورت شاهد ارتقاء پردیس‌های مختص بانوان در دانشگاه‌های معتبر خواهیم بود.  
 
محمدي درباره نتيجه اجراي تفکيک جنسيتي در دانشگاه علامه گفت: عده‌ای از دانشجویان دانشگاه علامه در پاسخ به نتایج تفکیک جنسیتی در این دانشگاه اعلام رضایت کردند؛ هر چند ممکن است برخی نیز از چنین وضعیتی ابراز نارضایتی کنند.
 
وي درباره تأثير اجراي تفکيک جنسيتي بر روند تحصيلي دانشجويان عنوان کرد: اگر در زمینه علمی مبحث تفکیک جنسیتی را مورد بررسی قرار دهیم باید رتبه علمی دانشگاه، دانشجویان و نمرات و تعداد مقالات آن‌ها در دانشگاه‌هايي که تحت تفکيک جنسيتي قرار گرفته‌اند را با قبل از زمان تفکیک مقایسه کنيم.  
 
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه اضافه کرد: با نظرسنجی می‌توان به نتیجه و آثار تفکیک جنسیتی دست یافت که به احتمال زیاد نه تنها کیفیت علمی پایین نیامده است بلکه در درجات بالاتری نیز قرار گرفته، چرا که دلیلی برای پایین آمدن سطح کیفی وجود ندارد.  
 
محمدي با تأکيد بر عدم نظرسازي درباره نتايج تفکيک جنسيتي افزود: در فضای روانی و رضایت دانشجویان و اساتید باید نظرسنجی‌هایی صورت گیرد و کاملا نظرات واقعی اعمال شود که بتوان نقاط ضعف و قوت این طرح را با توجه به آن‌ها ارزیابی کرد.  
 
وي خاطرنشان کرد: مسئولين بايد پردیسي ویژه بانوان با تمام ظرفیت‌های پژوهشی، آموزشی و مطالعاتی با همان کیفیت دانشگاه تهران براي هرچه بهتر شدن اوضاع تحصيلي و عدم نارضايتي برخي بانوان از وضعيت فعلي تأسيس کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار