طبق مذاکرات انجام شده با وزارت رفاه و سازمان های بیمه گر ،رقم قابل توجهی برای تامین داروی بیماران صعب العلاج اختصاص داده خواهد شد.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص افزایش قیمت داروها و اظهارات وزیر رفاه مبنی بر اینکه تمام هزینه داروهای بیماران صعب العلاح پرداخت میشود بیان داشت:مذاکراتی با معاونت راهبردی انجام شده تا بیماران خاص و صعب العلاج حمایت قابل توجهی نسبت به افزایش قیمت داروها که در مدت تغییر نرخ ارز بوجود آمده داشته باشند.

 وی افزود:مذاکراتی با بیمه ها انجام شده تا 100 درصد رقم را به ما پرداخت کنند و چنانچه دولت پول لازم را به وزارت بهداشت بدهد از کارشناسان بیمه برای توزیع آن استفاده خواهیم کرد.

 وی با تاکید بر اینکه در برنامه ریزی های جدید این اطمینان برای مردم ایجاد شده که تا خرداد آینده هر تصمیمی اتخاذ شود پایدار خواهد بود گفت:با توجه به اینکه مردم سیستم توزیع را قبول ندارند از شبکه بیمه ای کشور و انواع بیمه ها استفاده خواهیم کرد تا پوشش قابل توجهی برای تامین داروی بیماران صعب العلاج و بیماران خاص داشته باشیم .

 وی پوشش 90 درصدی را کافی ندانست و خاطرنشان ساخت:تامین 10 درصدی هزینه ها نیز از جیب بیماران مشکل است بنابراین تلاش خواهیم کرد تا بیمه ها صددر صد رقم را پرداخت نمایند.

 وزیر بهداشت همچنین به 30 درصد کسری بودجه کل اعتبارات دولت اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم این میزان کسری به نظام سلامت منتقل نشود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.