سفير آفريقاي جنوبي در ايران گفت:مازندران براي جذب توريسيم از پتانسيل بالايي برخوردار است

بگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،ويليام ماكس وايت هد  در دیدار با مسئولان استانداری مازندران افزود:در ارتباط با گسترش حوزه گردشگري بايد تبادل اطلاعات كنيم.

وي تصریح کرد:جاذبه هاي توريستي ايران در جهان بي نظير بوده ولي دنيا از پتانسيل هاي موجود در ايران اطلاع ندارد.

سفير آفريقاي جنوبي در ايران افزود:درحوزه صنعت توريسم و جذب گردشگر بايد از تجربيات يكديگر استفاده كنيم.

ويليام ماكس خاطر نشان کرد:از توانمندي هاي اقتصادي و توليدي مازندران شناخت خوب و بسيار ثمربخشي بدست آمده است.

وي با اشاره به برگزاري اجلاس كميسيون مشترك ايران و آفريقاي جنوبي در مهر امسال گفت:در سفرهاي كه به دو استان شمالي گيلان و مازندران داشتيم،توانمندي استان در بحث كشاورزي و آبزي پروي و گردشگري شناسايي شد .

سفير آفريقاي جنوبي در ايران گفت:بهبود بخشيدن روابط تجاري بين دو كشور برادر ايران و افريقاي جنوبي هدف بزرگ در اين سفر بوده است .

ویلیام ماکس افزود: ارتباط خوبي بين بخش خصوصي و مديران دولتي در ايران وجود دارد و دستگاه دولتي موقيعت را براي فعاليت بيشتر بخش خصوصي فراهم مي كند.

وي افزود: در چند سال اخير ايران در زمينه شيلات و آبزيان از پيشرفت بالايي برخوردار بوده و كشورآفريقاي جنوبي مي تواند از تجربيات آنان در اين حوزه بهره مند شود.

معاون برنامه ريزي استانداري مازندران هم در این دیدار با اشاره به ظرفيت هاي اقتصادي در زمينه صنعت كشاورزي و گردشگري استان،گفت:اين استان آماده ارائه خدمات به كشور آفريقاي جنوبي در زمينه هاي مختلف گردشگري و كشاورزي است .

فرزانه اظهار داشت:توليد 74نوع محصول كشاورزي و پذيرش بيش از 26ميليون گردشگر داخلي و خارجي از مزيت هاي مازندران است.

وي به اهميت روابط اقتصادي بين بازرگانان مازندران و آفريقاي جنوبي اشاره كرد و بيان داشت:روابط سياسي و اقتصادي دو كشور ايران و افريقاي جنوبي پس از پيروي انقلاب اسلامي با روي كار آمدن نلسون ماندلا بهبود و گسترش يافت.

معاون برنامه ريزي استانداري مازندران افزود: حجم مبادلات تجاري بين دو كشور در حال افزايش است و با اين ملاقات ها و بازديدها ،همكاري هاي استاني جايگاه ويژه اي در روابط بين دو كشور پيدا خواهد كرد.

فرزانه افزود: موقعيت ويژه و ممتاز جغرافياي ايران در حاشيه خليج فارس و درياي خزر دارد، مي تواند زمينه انتقال توليدات آفريقاي جنوبي را به كشورهاي آسياي ميانه و سي آي اس فراهم كند.

وی ادامه داد:با توجه به موقيعت خاص كشور آفريقاي جنوبي و عضويت آن در تجارت جهاني،اين كشور مي تواند دروازه خوبي براي رشد كالاي ايراني براي بازارهاي جنوب آفريقا باشد.

معاون برنامه ريزي استانداري مازندران با اشاره به برگزاري اجلاس كميسيون مشترك دو كشور در مهرماه امسال،اظهار داشت: به وزارت خارجي ايران و آفريقاي جنوبي پشنهاد مي شود تا ديگر كشورهاي دنيا كه در اين اجلاس حضور دارند از توانمندي و پتانسيل ايران به ويژه حوزه توريسم و گردشگري و كشاورزي مازندران ،شناخت بيشتري پيدا كنند.

فرزانه گفت: حدود 80 سند همكاري در مقوله صنعت، اقتصاد، تجارت، فرهنگي و سياسي بين ايران و كشور هاي آفريقاي جنوبي منعقد شده كه با برگزاري اجلاس كميسيون مشترك دو كشور مي تواند زمينه همكاري بيشتري فراهم مي شود.

وی افزود: حدود 35 درصد از جمعيت آفريقاي جنوبي در بخش كشاورزي فعال هستند كه با استان هاي شمالي به ويژه مازندران شباهت دارد.

فرزانه گفت: علاوه بر بخش كشاورزي در حوزه خدمات فني و مهندسي، راه سازي، تجربيات صنعتي و گردشگري همكاري خوبي با يكديگر داشته باشيم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.