به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، ،سامانه
137 در سال 79 به صورت يك
صندوق صوتي پيام گير ايجاد گرديد و در سوم دي ماه 84 با توجه به گسترش درخواست هاي
مردمي با بكارگيري دانش فناوري اطلاعات جايگزين روش قبلي شده و به تدريج از مركز
ارتباطات مردمي به مركز هدايت كنترل و ساماندهي نيازها و معضلات شهري تحت عنوان
مركز سامانه مديريت شهري 137 ارتقا يافت.
آموزش هاي سامانه 137 به شهروندان و به خصوص دانش آموزان و كودكان باعث بالا
بردن اطلاعات عمومي آنها در زمينه سامانه 137 و نحوه استفاده از اين سامانه و
مزاياي آن مي شود.
رئيس سامانه 137 منطقه يك گفت: عنوان کرد: آموزشگران سامانه با حضور در محلات اقدام به آموزش شهروندان در خصوص مزاياي تماس با 137 و نحوه عملكرد سامانه در سال جاري مي پردازند.
روح الله يزدي اظهار داشت: نيروها در گروه 20 نفره جهت شناخت و نحوه برخورد با آتش سوزي و اطفا حريق به سازمان آتش نشاني اعزام مي شوند تا تحت آموزش قرار گيرند.
يزدي تصريح كرد: آموزش ساخت دريچه نحوه استفاده از اره برقي براي رفع خطر از شاخه و تنه خشك درختان حذف زوائد فيزيكي از ديگر آموزش هاي ضمن كار به نيروها است.
يزدي عنوان كرد: در حال حاضر 500 نفر از شهروندان به عنوان 137 يار افتخاري در محلات شمال تهران فعاليت مي كنند و مشكلات شهري را به مركز سامانه منتقل مي كنند.
يزدي خاطر نشان ساخت: 137 ياران پس از تكميل فرم عضويت تحت آموزش هاي لازم در خصوص ماموريت ها و فعاليت هاي سامانه قرار گرفته و به دنبال آن به وسيله كد اختصاصي با عنوان كارشناس افتخاري اين مركز درخواست خود را در حوزه هاي مختلف شهرداري به سامانه 137 اعلام مي كنند.
مركز سامانه مديريت شهري 137 در تلاش است با اتخاذ تصميم گيري مكان و و ملي به زودي به يك تلفن مركزي و سامانه اي واحد در مديريت شهر مبدل گردد و تمام حوزه هاي خدماتي مورد نياز شهروندان را تحت پوشش ارتباطي قرار دهد.
اميد است سامانه 137 منطقه يك با همكاري و آموزش هاي دريافت شده توسط شهروندان بتواند در اجراي برنامه هاي خود موفق عمل كند./ف