يك كارشناس مذهبي گفت: نزديك شدن به ولي خدا بزرگ‌ترين سوغات معنوي زيارت ائمه‌اطهار(ع) است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمين علي سرلك در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، پوشيدن لباس پاكيزه، آرام قدم برداشتن، گفتن ذكر قبل و حين ورود به حرم مطهر، خواندن اذن دخول و زيارت نامه امين‌الله و جامعه كبيره را مقدماتي براي يك زيارت مطلوب عنوان كرد.

وي افزود: اسرار زيارت، باور اين حقيقت است كه انسان به محضر يك انسان كامل، ولي خدا و آيينه تمام قد خداوند، مشرف شده است.

اين استاد حوزه و دانشگاه، مهم‌ترين فايده زيارت را ايجاد شباهت و همانندي و سنخيت ميان زائران و ولي خدا برشمرد و عنوان كرد: هدف از زيارت حضرت رضا(ع)، اين است كه از خود تا ولي خدا، چند قدم به جلو بردايم و اخلاق، رفتار و افكار خود را شبيه آن حضرت كنيم.

وي با اشاره به برنامه‌هاي آستان قدس رضوي در دهه‌ كرامت با بيان اين‌كه اصل زيارت، بنده پروري و هدف اصلي ائمه‌اطهار(ع)، پرورش انسان‌ها براي بندگي خدا است، گفت: زيارت نهاد توحيدي و نهاد موحد پروري است و برخلاف آن چيزي كه وهابيت كج فهم به آن معتقد‌اند و زيارت را با شرك، مساوي مي‌دانند، زيارت براي كنار زدن شرك هاي دروني انسان است تا طي آن زائر با خداي متعال، خالص‌تر شود.

وي بيان كرد: برگزاري برنامه‌هاي متنوع فرهنگي، تبليغي و مذهبي ويژه دهه كرامت رضوي، به عنوان ره‌آوردي از ظرفيت جديد تبليغات ديني است كه داراي ابتكار و نوآوري زيادي است. چنانچه اين برنامه‌ها براي گروه‌هاي هدف طراحي شوند، قطعا اثر بيشتري خواهد داشت.

وي ادامه داد: برگزاري جشن‌هاي زير سايه خورشيد، فعاليتي بسيار ارزشمند است، اما فكر مي‌كنم با توجه به وجود تفاوت‌هاي فرهنگي استان‌هاي مختلف، شايسته است اين برنامه‌ها در هر استاني با توجه به فرهنگ آن مركز برگزار شود.

سرلك اظهار كرد: به شخصه از برنامه‌هاي برگزار شده در حرم مطهر، بركات و خيرات زيادي ديده‌ام؛ ان‌شالله مخاطبين اين برنامه‌ها نيز از آن بهره لازم را ببرند/س

برچسب ها: سوغات ، معنوی ، زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.