مدير كل بحران استان گفت: براي پيدا كردن موقعيت دقيق آنها، با مخابرات هماهنگ شديم تا خط تلفن آنها را رديابي كند.

خليل ساعي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، گفت: شب گذشته _ 20 شهريور _ در پي تماس يك نفر با مركز 115 ، آستامال واقع در شهرستان ورزقان و اعلام گمشدن گروه هفت نفره خود در جنگلهاي ارسباران، گروههاي امداد و نجات و تكنسين هاي اور‍ژانس به محل اعزام شدند.
 
وي با بيان اينكه اين فرد در تماس خود با اورژانس 115، يادآور شده بود كه وضعيت عمومي گروهشان چندان مساعد نيست گفت: گروه امداد و نجات كوهستان جمعيت هلال احمر و عوامل اورژانس در حال گشت زني هستند.
 
ساعي با اشاره به اينكه براي پيدا كردن موقعيت دقيق آنها، كارگروه مديريت بحران با مخابرات هماهنگي هاي لازم را انجام داده است گفت: متاسفانه رد يابي دقيقي از موقعيت آنها صورت نگرفته است.
 
مسئول روابط عمومي اورژانس 115 استان نيز با تائيد اين خبر گفت: عوامل اور‍ژانس 115 پايگاه آستامال در پي تماس يك نفر با اورژانس سيه رود از توابع شهرستان جلفا، مبني بر گمشدن گروه هفت نفره خود در جنگل هاي ارسباران، به روستاي آستامال ما بين ورزقان و خاروانا اعزام شدند.
 
حبيب حسينقلي‌زاده يادآور شد: بخاطر صعب العبور بودن منطقه، امبولانس اور‍ژانس نتوانست گشت زني را ادامه دهد و عوامل اورژانس و گروههاي امداد و نجات با پاي پياده به گشت زني خود در منطقه ادامه مي‌دهند.
 
براساس اين گزارش: اين هفت نفر در يك جمع دوستانه، از ديروز به قصد گردش در مقبره سيد جبرئيل آستامال وارد جنگل هاي ارسباران شده اند و تاكنون اطلاعي از آخرين وضعيت آنها در دست نيست.
 
ارسباران یا قره داغ، ناحیه‌ای کوهستانی با مساحت ۷۸۵۶۰ هکتار، در شمال استان آذربایجان شرقی و جنوب رودخانه ارس با وسعت بیش از ۷۰ هزار هکتار واقع شده‌است.
 
این ناحیه از شمال به رود ارس و از مشرق به مشگین‌شهر و مغان و از جنوب به سراب و اوجان و از مغرب به مرند و تبریز محدود است و شهرستان کلیبر را در بر می‌گیرد. ارسباران از سال ۱۹۷۶ توسط UNESCO منطقه ذخیره‌گاه زیست‌کرهه اعلام شده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار