يك هنرمند معرق كار گفت: در سالهای اخیر هنر سنتی معرق و در حقیقت تابلوهایی که با عنوان معرق ارائه می شود کمی متفاوت تر از گذشته است.

"خسرو جعفری"، هنرمند معرق کار، درگفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران درباره هنر سنتی معرق گفت: هنرهای سنتی دارای ویژگیهای خاصی هستند که در بین آنها هنر سنتی معرق به لحاظ قدمت بیش از 5 هزار سال دارای ویژگی های منحصر به فردی است.  
 
وی گفت: در سالهای اخیر هنر سنتی معرق و در حقیقت تابلوهایی که با عنوان معرق ارائه می شود کمی متفاوت تر از گذشته است.  
 
وی تصریح کرد: در حقیقت هنر مندی که امروزه به این هنر می پردازد می بایست چندین هنر از جمله نقاش نقش برجسته و حجم را در کنار یکدیگر خلق کند.  
 
وی گفت: آثار معرق کنونی با کمی برجسته سازی که قالب لمس برای مخاطبان است، خلق می شود.  
 
همین موضوع باعث ایجاد جذابیت بیشتر در این هنر شده است.  
 
وی که تاکنون آثار بسیاری را در زمینه هنر سنتی معرق با تکنیک های متفاوت خلق کرده است گفت: در حال حاضر در هیچ کجای دنیا آثار معرقی که در ایران خلق می شود و در حقیقت خلق اثر معرق به این شیوه تنها متعلق به ایران است و در دنیا کم نظیر است.  
 
وی گفت: اگر حمایت از هنر مندان هنرهای سنتی صورت گیرد قطا رشد این هنر بسیار قابل توجه خواهد بود.  
 
وی با انتقاد از نبود برناه هایی مستند از هنرهای ایرانی گفت: در حال حاضر در صدا و سیما برنامه های متعددی در قالب مستند پخش می شود که تنها جنبه سرگرمی دارد.  
 
وی گفت: برنامه های مستندی از حیوانات و نحوه زندگی آنها ساخته و ارائه می شود و این در حالی است که هنوز هیچ فکری برای هنرهای سنتی صورت نگرفته است. /رج  
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار