امام جمعه رودهن گفت: موج تخریب آثار تاریخی در کشور لطمه ای بزرگ به فرهنگ و تمدن ما خواهد زد این موج در مسیری دیگر وارد شهرستان پردیس و رودهن هم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد لزوم بازسازی مکانهای تاریخی در شهرستان های پردیس و رودهن گفت: ما در شهرستان پردیس و رودهن مکانهای تاریخی فراوانی داریم که متاسفانه هیچ کدام از این مکانها مورد توجه مسئولان در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی قرار نگرفته است و تمامی آنها در آستانه تخریب قرار دارند.

وی با اشاره به این موضوع که موج تخریب آثار تاریخی در کشور لطمه ای بزرگ به فرهنگ و تمدن ما خواهد زد تصریح کرد :موج تخریب آثار تاریخی در کشور لطمه ای بزرگ به فرهنگ و تمدن ما خواهد زد این موج در مسیری دیگر وارد شهرستان پردیس و رودهن هم شده است متاسفانه پل شاه عباسی و دو پل تاریخی دیگر در شهر رودهن با برخورداری از قدمتی چند صد ساله در مرز تخریب قرار دارند .

امام جمعه شهرهای پردیس و رودهن با تاکید بر اینکه بازسازی مدرسه ای با قدمت بیش از نیم قرن در رودهن نقطه ای مثبت در کارنامه شهرداری این منطقه محسوب می شود اضافه کرد :نباید نسبت به بازسازی و مرمت این بناهای تاریخی که بی کلام فرهنگ ایران را معرفی می کنند بی تفاوت بود.

وی افزود:از اقدامات مهم شهرداری رودهن می توانیم به بازسازی مکانهای فرهنگی مانند مدرسه ای با قدمت بیش از نیم قرن در این شهر اشاره کنیم که به موزه مردم شناسی تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی در خاتمه اظهارداشت:این اقدام مهم در حوزه فرهنگی از فعالیت های مهم و درخشان در شهرداری رودهن محسوب می شودو اینگونه اقدامات نباید مقطعی باشد./س


برچسب ها: تخریب ، آثار تاریخی ، تمدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.