بیش از هزار استاندارد آموزشی براساس فناوری های جدید و نیاز بازار کار به استاندارد های آموزشی سازمان فنی و حرفه ای در سه سال گذشته افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در شیراز گفت: بیش از هزار استاندارد آموزشی براساس فناوری های جدید و نیاز بازار کار به استاندارد های آموزشی سازمان فنی و حرفه ای در سه سال گذشته افزوده شده است که بیش از100 استاندارد آن مربوط به حوزه نانو تکنولوژی است.

کوروش پرند افزود: گروه های آموزشی این سازمان در حال تدوین استانداردهای آموزشی حوزه های انرژی ، محیط زیست، توسعه پایدار و انرژی سبز هستند و با همکاری جهانی کار ( ILO ) طرح بزرگ شناسایی مشاغل سبز و طراحی و اجرای استاندارهای آموزشی این مشاغل در حال اجرا است که بزودی به نتیجه می رسد.

وی بابیان اینکه تا سه سال پیش تنها 2500 استاندار آموزشی در سازمان فنی و حرفه ای تدوین شده بود ، افزود: در حال حاضر 5000 استاندارد آموزشی که همان سرفصل و برنامه های درسی حرفه آموزی است براساس دانش ، مهارت و نگرش طراحی شده است که این استانداردها با توجه به نیاز بازار کار صنعت ، خدمات و کشاورزی بستری برای اشتغال زایی و تامین نیاز بازار کار است./س

برچسب ها: استاندارد ، آموزشی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.