بعد از دو روز رقابت، سومین دوره جشنواره ورزش‌های بومی و محلی شمال غرب کشور با قهرمانی اردبیل به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ در مراسم پایانی این جشنواره که دیروز در منطقه بولاغلار نیر برگزار شد تیم استان اردبیل با کسب 23 امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت و توانست از قهرمانی گذشته خود دفاع کند.

در این دوره از رقابت‌ها تیم آذربایجان شرقی با 21 امتیاز و کردستان با 11 امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

دبیر هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل گفت: در این دوره از رقابت‌ها 100 ورزشکار در بیش از 26 رشته با هم به رقابت پرداختند که شامل رشته‌های چهارگانه برداران، ذو و کشتی گولشمک و در گروه خواهران رشته سه‌گانه و همچنین پرتاب وزنه بوده است.

بهنام دانشی گفت‌: در رشته کشتی گولشمک وزن 85-کلیو‌گرم به ترتیب سامان سوزنی از کردستان، مهرداد پاک‌سیرت از تیم اردبیل ب و آیدین قلی‌زاده از آذربایجان شرقی اول تا سوم شدند.

در کشتی وزن 85+کیلوگرم نیز سجاد مولایی و مجید عصری از تیم اردبیل اول و دوم شدند و حسین داوری از آذربایجان شرقی در جایگاه سوم قرار گرفت.

در رشته ذو استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان و اردبیل در بخش مردان اول تا سوم شدند و در بخش بانوان نیز اردبیل الف، اردبیل ب و آذربایجان شرقی به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

دانشی گفت: در رشته چهارگانه مردان رضا جعفرزاده از اردبیل، محمد طالبی از آذربایجان شرقی، جواد مرادی‌فر از گیلان به ترتیب اول تا سوم شدند.

وی افزود: در سه‌گانه بانوان افسانه قلی‌زاده، نسرین نعیمی و فاطمه احمدی از اردبیل الف، آذربایجان شرقی و اردبیل ب در رده‌های ممتاز قرار گرفتند.

دبیر هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل همچنین گفت‌: در مجموع تیمی اردبیل قهرمان سومین دوره بازی‌های بومی و محلی و جشنواره فرهنگی و ورزشی شمال غرب کشور شد و تیم‌های آذربایجان شرقی و کردستان در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

سومین جشنواره بازی‌های بومی و محلی کشور با حضور استان‌های اردبیل، کردستان، گیلان، آذربایجان شرقی و غربی و با حضور بیش از 100 ورزشکار در منطقه بولاغلار نیر برگزار شدب/.

برچسب ها: اردبیل ، بازیهای ، بومی ، محلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.