اسلووني پس از گذشت نزديک به ۴۵ سال از درخواست اوليه، سر انجام با احداث نخستين مسجد در اين کشور اروپايي موافقت کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه پرس تی وی ؛ آلنکا براتوسک، نخست وزير اسلووني، سنگ بنيان نخستن مسجد اين کشور را در جايگاه ويژه آن قرار داد. 
نخست وزير اسلووني ساخت اين مسجد را «نماد پيروزي عليه همه اشکال تعصب مذهبي» دانست و گفت اروپا بدون اسلام به لحاظ فرهنگي غني نخواهد بود. گفته مي‌شود نزديک به ۱۰ هزار نفر در مراسم آغاز ساخت اين مسجد در ليوبليانا، پايتخت اين کشور، حضور داشتند.

قرار است ساخت اين مسجد از نوامبر ۲۰۱۳ آغاز شود و پاييز ۲۰۱۶ به پايان برسد. اين پروژه که شامل ساخت يک مرکز اسلامي نيز خواهد بود، ۱۲ ميليون يورو هزينه دارد که ۷۰ درصد آن را قطر پرداخت خواهد کرد. 

نخستين بار در سال ۱۹۶۹ درخواست ساخت مسجد در اسلووني مطرح شد. اين پروژه در سال‌هاي اخير به دليل مشکلاتي که بر سر زمين محل ساخت مسجد وجود داشت، با مشکلاتي روبه‌رو بود.  مخالفان ساخت مسجد در اسلووني يک بار در سال ۲۰۰۴ و بار ديگر در سال ۲۰۰۹ از احداث آن کردند و برگزاري همه‌پرسي را خواستار شدند. دادگاه قانون اساسي اسلووني هر دو بار با اين درخواست مخالفت کرد. 

حدود ۴۷ هزار مسلمان جمعيت ۲ ميليون نفري اسلووني را تشکيل مي‌دهند. با اين حال، مسلمانان اسلووني مي‌گويند نزديک به ۸۰ هزار مسلمان در اين کشور زندگي مي‌کنند. بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۲ در اسلووني، اسلام پس از مذهب کاتوليک بزرگ‌ترين دين در اين کشور است.
برچسب ها: ساخت ، سال ، نخستین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
vkbuvnkq
۱۸:۲۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
20
آخرین اخبار