با رعايت استانداردهاي لازم در احداث راه ها و جاده هاي کشور مي‌توان کاهش چشمگيري در سوانح و تصادفات رانندگي داشت.

محمد دامادي عضو کميسيون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در رابطه با اين سوال که به چه ميزان از راه ها و جاده هاي کشور براساس استانداردهاي جهاني پيش مي‌رود، گفت: تمام تلاش مسولان و مهندسين بر اين اساس است که کارها به صورت درست و فني انجام گيرد اما در اين بين مشکلاتي وجود دارد و کم کاري هايي نيز صورت گرفته و در واقع هنوز به صورت کامل با توجه به اين استانداردها پيش نمي رويم.

دامادي افزود: دليل برخي از تصادفات و سوانح موجود هم مي‌تواند راه ها و جاده هاي غير استاندارد باشد و اين در حالي است که عمدتا دليل را ضعف خودروها در نظر ميگيرند که اين امر مي تواند تاثيرگذار باشد اما ضعف جاده ها يکي از آيتم هاي مهم به شمار مي آيد.

وي در رابطه با اين که ضعف جاده هايمان به چه ميزان و چند در صد در سوانح تاثيرگذار است اظهار کرد: به طور کلي نمي توان آماري را لحاظ کرد و هر پروژه و راه را مي‌توان براساس مديريت و کيفيت مواد به کار رفته مورد بررسي قرار داد.

وي در پايان بيان کرد: برخي از استانداردهاي موجود در زمان اجراي پروژه ها رعايت نمي شود که مي بايست نظارت درست و صحيحي در اين امر صورت گيرد و برخي ديگر از استانداردها در توليد مواد مورد نياز به عنوان مثال دردانه بندي موجود در آسفالت صورت نميگيرد که مي‌بايست همگي رعايت شود تا يک راه با خوب و متناسب با استانداردها ايجاد شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کاهش ، تصادفات ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار