شهداي كشورمان در برگ زرين وصيتنامه‌هاي خود، رهنمودهايي زيبا و كابردي مطرح كرده‌اند كه فرازهايي از وصيت‌نامه چند شهيد بزرگوار را در گزارش زير گنجانده‌ايم.

به گزارش ويژه‌نامه دفاع مقدس باشگاه خبرنگاران، شهداي كشورمان در برگ زرين وصيتنامه‌هاي خود، رهنمودهايي زيبا و كابردي مطرح كرده‌اند كه فرازهايي از وصيت‌نامه چند شهيد بزرگوار را در گزارش زير گنجانده‌ايم.


 
 
شهید عباس احمدی
 
واقعا اگر مسلمان هستید ذره‌ای به مال دنیا دل نبندید، زیرا که هرچه بیشتر مال و زر داشته باشید، آتش دوزخ شما زیادتر است. پس با مال و جان خود دنیا و آخرت را برای خود خریداری کنید.
 
 
شهید علی‌اصغر اسلامی
 
همواره مراقب توطئه‌های دشمنان اسلام باشید. امروز از توطئه‌های او رواج فحشا و بي‌بند و باری و اعتیاد و ایجاد اختلاف است و ما باید از تاریخ و از گذشته درس بگیریم.


 
 
شهید اکبری
 
با حفظ حجاب، مشت محکمی بر دهان جهان شرقی، غربی بزنید که می‌خواهند زن را همچون عروسکی درآورند تا از خود هیچ اختیاری نداشته باشد.
 
 
شهید علی ابراهیمی
 
(دانش آموزان، معلمان، صنعتگران، کشاورزان) در هر شغلی و در هر اداره‌ای و در هر جای مملکت هستید و مشغول به کار هستید. در کارهایتان سعی و کوشش کنید تا کشورمان را به استقلال برسانید.
 
استقلالی همه جانبه که دیگر دست طمع به سوی ابرقدرت‌ها دراز نکنیم و ابتکار اقتصادی‌تان را کوچک نشمارید.


 
 
شهید ابوالفضل طیبی
 
این "جمهوری اسلامی ایران" نعمتی است که خداوند به ما داده است، ابرقدرت‌ها و عوامل آنها در خارج و داخل کشور هیچگونه آسیبی نمی‌توانند به انقلاب اسلامی بزنند. این تنها ما هستیم که با اعمال و رفتار خود می‌توانیم این نعمت را حفظ و یا خدای نکرده از دست بدهیم.
 
 
شهید محمدعلی توانگر
 
"خواهرم! شما با حجاب و برادرم! شما با برداشتن سلاح، از امام و جمهوری اسلامی که حاصل خون بهای شهیدان است دفاع کنید.
 
همچنان که من با خونم نمی‌گذارم دشمن به همین آسانی به ایران اسلامی تجاوز نماید.


 
 
شهید محسن بهارلو
 
فرزندان بسیار به پدر و مادر احترام بگذارند و در امور زندگی همراه و همگام آنان باشند که کوچکترین بی‌احترامی به آنان موجب ناراحتی آنان و در آخر موجب خشم خداوند می‌شود.
 
همانطور که خداوند در قرآن کریم میفرماید که به آنان حتی اف هم نگویید و رسول خدا (ص) می فرماید: اگر چیزی پایین تر از اف بود خدا آنرا بیان می‌فرمود.
 
 
شهید مسعود حلوبی
 
پرارزش‌ترین آزمایشات الهی آزمایش نفس و جان است، یعنی آن موقع که دین خدا احتیاج به "جهاد" و "شهادت" داشته باشد، انسان باید برای رضای خدا در این "جهاد مقدس" شرکت کند و خالصانه بجنگد و بکشد و شهید شود و اگر چنین کرد پیروز است و سربلند بیرون آمده است.



 
 
شهید مجید تقدسی
 
سعی کنید باتقوا باشید؛ با تقوا از هر نظر؛ از نظر اخلاقی، اجتماعی، مذهبی و دینی و با اخلاق اسلامی با مردم و برادران دینی خود برخورد کنید.
 
نمازهای یومیه را سروقت بخوانید. سعی کنید به نماز جماعت و جمعه بروید و فروع دین و احکام را یکی یکی اجرا کنید.
 
 
شهید ابراهیم نجفعلی
 
گوش به حرف‌های بیهوده ندهید. دشمنان اسلام چه داخلی و چه خارجی نمی‌خواهند اسلام رونق پیدا کند.
 
نمی‌خواهند اسلام قدرت داشته باشد. می‌خواهند که همیشه اسلام و مسلمین ضعیف و ناتوان باشند و می‌خواهند با شایعه پراکنی و دروغ، به خیال خام خودشان اسلام را شکست بدهند.
 
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار