دبیر علمی دهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران گفت: مصرف شیشه و مواد مخدر در زنان باردار باعث خونریزی مغزی در جنین می شود.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دکتر شهلا چایچیان، دبیر علمی دهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران در نشست خبری این کنگره با بیان این مطلب افزود: از سرطان زنان آمار دقیق وجود ندارد، اما متاسفانه سرطان در زنان به دلیل عدم آگاهی زنان بیشتر است و  دیر مورد رسیدگی قرار می گیرد.

 وی با بیان اینکه باید یکسری آگاهی به زنان و مردان بدهیم که هنگام بیماری به کجا باید مراجعه کنند، ادامه داد: رشته لاپاراسکوپی به وسیله متخصص زنان کشف شد از سال 1976  لاپاراسکوپی را در ايران شروع کردند ولی از سال های گذشته نبابر دلایلی  کند شده است.

 وی با بیان اینکه لاپاراسکوپی در دست جراحان عمومی در حال انجام است، ادامه داد: زنان برای جراحی های عمومی زنان به جراحان زنان مراجعه کنند.

دبیر علمی دهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایرانبا بیان اینکه آمار سرطان و نازایی در دست وزارت بهداشت است، افزود: سرطان تخمدان آمارش در ایران بالاست.

دکتر چایچیان با اشاره به اینکه فشار خون در دوران بارداری باید کنترل کنیم، ادامه داد: الان علل مرگ و میر مربوط به بیماری های قلبی، ریوی و... مادران است و همه تلاش ها نیز در این زمینه در حال  انجام است، همچنین چاقی نیز یکی از علل مرگ و میر است یعنی وقتی خانم ها باردار اضافه وزن و چاق است عوارض بالایی دارد و خانم های باردار باید رژیم غذایی بگیرند تا دچار بیماری های متعددی نشوند.

در دوران بارداری هیچ دارویی را تجویز نکنیم
وی در ادامه افزود : هیچ دارویی نباید در دوران بارداری تجویز شود مگر خیلی ضروری است.

وی ادامه داد: ماهی خیلی خوب است اما بهتر است در دوران بارداری نیز زیاد ماهی استفاده نشود غذاهایی که سم دارند و چاق  کننده هستند مصرف نشود چون باعث چاقی و دیابت می شود که خود این ها نیز عوارضی را به دنبال  دارد.

وی با بیان اینکه اگر مادر خانواده رژیم غذایی مناسب  بگیرد و بهداشت سلامت خانواده را رعایت کند، ادامه داد: رنج چاقی در حال افزایش است پس با یک رژیم غذایی می توان باعث خطر ابتلا به بیماری ها در دوران بارداری و  پس از آن شد.

 قلیان و سیگار را ترک کنید
وی ادامه داد: اگر خانم  باردار قلیان يا سیگار می کشند باید آن راترک کنند ، زیرا نشانه های آن را در  10 سال آینده خواهیم دید و این خطر بزرگی است.

دبیر علمی دهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران به ورزش در قبل و حین بعد از بارداری اشاره  و بیان کرد: به هیچ عنوان نباید از قرص های لاغری استفاده کرد که متاسفانه در حال حاضر در آرایشگاه این ها مصرف می شود ولی  این قرص های لاغری مضر هستند حتی اصل آن نیز که توليد کارخانه های داروسازی  نیز هستند،موثر واقع نشده اند./ح

 
برچسب ها: خونریزی ، مغز ، جنین ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار