طی ملاقات قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با مشاور ارشد وزیر آموزش مالزی بی اثر بودن تحریم ها علیه ایران و میزان تولیدات علمی ایرانیان مورد توجه قرار گرفت.

ارسلان قربانی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: طی ملاقات با عبدالرزاق مشاور ارشد وزیر آموزش عالی کشور مالزی و هیات همراه  در محل مرکز همکاری های علمی بین المللی به ظرفیت و فعالیت های علمی پژوهشی و فناوری پژوهشگران ایرانی تاکید شد.

در ادامه عبدالرزاق احمد مشاور ارشد وزیر آموزش عالی کشور مالزی اظهار داشت: واقعیت امر این است که تحریم های جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران بی تاثیر است چنانچه آن را به عینه در عمل و رفتار دانشگاهیان و مردم ایران مشهود و ملموس می بینیم.

وی افزود: همچنین قابلیت ها و استعداد های درخشان و مستعد دانشجویان ایرانی مقیم مالزی به عنوان ممتاز ترین  دانشجویان خارجی در مالزی برای همه افراد مورد اذعان است و دانشجویان ایرانی درصدد میزان درخواست ها برای جذب دانشجویان خارجی از سوی دانشگاههای برتر جهان است.

عبدالرزاق احمد به تولیدات علمی و فارغ التحصیلات ایران به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی را در منطقه و جهان مایه افتخار و مباهات کشورهای اسلامی دانست و خواستار گسترش هر چه  بیشتر تعاملات و همکاری های علمی و دانشگاهی بین دو کشور ایران و مالزی شدند.

 وی خاطر نشان کرد: با توجه به عدم اطلاع رسانی کافی از پتانسیل ها و وضعیت آموزش عالی  جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای منطقه و جهان، خواستار همکاری و فعالیت سازمان های پژوهشی مالزی در این امر شدند./ح
برچسب ها: تحریم ، تولیدعلم ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.