پزشکان به افرادی که دچار بی‌خوابی مزمن هستند توصیه می‌کنند تا ابتدا از طریق راه‌های طبیعی سعی نمایند تا بی‌خوابی خود را برطرف نمایند و چنانچه موثر نبود با نظارت پزشک از داروهای شیمیایی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پزشکان به افرادی که دچار مشکل بی‌خوابی هستند توصیه می‌کنند تا تنها هنگامی که خسته هستند و واقعا احساس خواب‌آلودگی می‌‌کنند بر روی تخت خود بخوابند زیرا در غیر این صورت بی‌خوابی آنها تشدید می‌شود. 

گفتنی است تمدد اعصاب و آرام‌سازی عضلات از طریق استحمام با آب گرم و دور کردن فکرها و مشغله‌های کاری یکی دیگر از کارهای مفیدی است که باعث رفع مشکل بی‌خوابی و غلت‌زدن‌های پی در پی در تخت‌خواب و گوش دادن به صدای ساعت می‌شود. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند ورزش حتی به صورت ملایم سه ساعت قبل از خواب باعث تنظیم متابولیسم بدن و ایجاد یک خواب راحت و آسوده برای افراد می‌شود. تنظیم درجه حرارت اتاق و تاریک نمودن کامل اتاق نیز می تواند به خواب راحت کمک کند. 

پزشکان هشدار می‌دهند به دلیل باقی ماندن کافئین در بدن به مدت 5 ساعت، ضروری است تا افراد بی‌خواب از عصر به بعد خوردن قهوه را کاملا متوقف کنند اما به جای قهوه می‌توانند از چای سبز و یا دم‌نوش‌های گياهی آرام بخش استفاده کنند تا خواب مناسبی داشته باشند. 

قطع مصرف سیگار یکی دیگر از راه‌ حل‌های مفید برای مشکل بی‌خوابی است به بررسی‌ها نشان داده است که افراد سیگاری چهار برابر بیشتر از افراد غیرسیگاری با مشکل بی‌خوابی و احساس خستگی در صبح مواجه هستند. 

در کنار تمام این روش‌ها در صورت تشدید علائم بی‌خوابی و رفع نشدن آن، فرد حتما باید به پزشک مراجعه نماید. /ح
ا
برچسب ها: بی خوابی ، موسیقی ، قهوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار