رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: اصلی ترین مشکل این دانشگاه، را کمبود شدید فضاهای آموزشی عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر علی اکبر اختری گفت: دانشگاه صنعتی کرمانشاه از ابتدای تاسیس اش تا کنون همواره مورد بی مهری و بی توجهی مسئولین ارشد استان قرار گرفته است.

وی گفت: در حال حاضر این دانشگاه یک هزار و 158 دانشکده در شش رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی دارد که اگر مسئولین استان به توسعه فضای فیزیکی دانشگاه کمک می کردند، می توانستیم در سه رشته نیز دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرش کنیم.

اختری افزود: مهندسی برق _ قدرت، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک _ جامدات، فناوری اطلاعات، کامپیوتر _ سخت افزار و مهندسی مخابرات، رشته های موجود دانشگاه صنعتی کرمانشاه است که همگی این رشته ها در مقطع کارشناسی می باشند.

وی یادآور شد: از نظر شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه صنعتی کرمانشاه امکان ایجاد سه رشته؛ مهندسی برق _ قدرت، مهندسی شیمی و فیزیک گرایش نانو فیزیک را در مقطه کارشناسی ارشد دارد اما به دلیل نداشتن فضای فیزیکی مناسب، این شورا مجوز تاسیس این رشته ها را به دانشگاه صنعتی کرمانشاه نمی دهد.

اختری گفت: بر اساس استانداردهای موجود در وزارت علوم می بایست که به ازای هر دانشجو 10 متر مربع فضای آموزشی وجود داشته باشد و گرچه دانشگاه صنعتی کرمانشاه از طریق اجاره ساختمانهایی این مهم را تامین کرده است اما با اجاره ساختمان نمی شود دانشگاه را اداره کرد./س


برچسب ها: کرمانشاه ، دانشگاه ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.