پژوهش تکنیک dcf و از بین بردن اجسام با تابش با ساخت مرکز علوم هسته ای به این مرکز واگذار و شتاب دهنده ای جهت بررسی به آنها اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ مرکز علوم هسته ای در شمال بریتانیا افتتاح شد.

 مرکز علوم هسته ای که در حدود 31 میلیون دلار هزینه داشته با هدف پژوهش های هسته ای در جهان پیشرو و انتقال داده ها و اطلاعات بین علوم وضعیت راه اندازی گردید.

 این پروژه که بخشی از صنعت استراتژیک هسته ای بریتانیا می باشد با همکاری دانشگاه منچستر در اوایل سال جاری میلادی طراحی و به بهره برداری رسید.

به گفته سازندگان  مسئولان طرح پژوهش در dcf  با علم تابش و انصدام در مهندسی هسته ای به عهده این مرکز بوده که یک شتاب دهنده و  شبیه ساز جهت انجام این طرح ها در اختیار این پژوهشگاه قرار گرفته است.

 کالین بیلی رئیس دانشکده فیزیک منچستر گفت: فناوری dcf و سایر فناوری های هسته ای یک قابلیت منحصر به فرد بوده که در دست چند کشور پیشرفته دنیا است و افتتاح این مرکز ما را قادر به توجه به این فناوری خاص و پیشرفت در زمینه های مختلف و چالش برانگیز می باشد.

اين  کارشناس از دیگر مزایای این مرکز را توسعه ی مدل سازی برای ساخت فناوری های مختلف بی خطر هسته ای دانسته و دست یافتن به راه کاری جهت ساخت نیروگاه های امن هسته ای اهداف طرح می باشد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار