شبکه رادیویی سلامت همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ویژه برنامه های متنوعی را از روز یکشنبه 31 شهریور ماه را روی موج اف ام ردیف 102 مگاهرتز پخش می کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر علیرضا بهفر ـ مدیر شبکه رادیویی سلامت در نشست خبری امروز با اشاره به ویژه برنامه های این شبکه رادیویی در هفته دفاع مقدس افزود: در طول دوران دفاع مقدس ما چیزی حدود یک میلیون نفر معلول و مجروح و بیش از ششصد هزار شهید تقدیم کرده ایم. این خدمت رسانی و نجات جان این عزیزان نیازمند فداکاری هایی بود که از خط مقدم شروع می شد و به بیمارستان ها ادامه پیدا می کرد و نهایتا به خدمات بازتوانی خاتمه می یافت که البته این خدمات بازتوانی هم اکنون نیز ادامه دارد. چنین فداکاری ها و خدمات بازتوانی با ارائه خدمات خوب و شایسته سیستم بهداشت و درمان شامل پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و ... محقق شد.

وی که خود نیز در دوران دفاع مقدس جزو تیم های اظطرای بوده است، در ادامه با اشاره به فداکاری رزمندگان و تیم های پزشکی گفت: در دوران دفاع مقدس شاهد فداکاری پزشکان و پیراپزشکان در بیمارستان های صحرایی و خط مقدم جبهه بودیم که جانشان را در راه اسلام، ارزش ها و خدمت رسانی به رزمندگان فدا کردند. کما اینکه تعدادی از این عزیزان نیز شهید، مجروح و معلول شده اند.
دکتر بهفر با بیان اینکه هدف شبکه رادیویی سلامت ارج نهادن به فعالیت های تیم های پزشکی دوران دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطاره آنهاست، ادامه داد: افراد جوان و دانشجویان حوزه بهداشت و درمان باید از فداکاری های دوران دفاع مقدس آگاهی و اطلاع پیدا کنند و باید زندگی شهدا را برای نسل جوان جامعه امروز ارائه کنیم و الگوسازی برای جوانان تصیلکرده در حوزه بهداشت و درمان داشته باشیم.

انتقال شور و نشاط دفاع مقدس به نسل جوان
مدیر شبکه رادیویی سلامت در ادامه به برنامه های شبکه رادیویی سلامت در هفته دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: از سال گذشته دو ویژه برنامه «سپید جامگان آسمانی» که مربوط به گفتگو با خانواده های معظم شهدا است و «یاد یاران» که مربوط به پزشکان و پیراپزشکانی است که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و در این برنامه به ارائه خاطرات آن دوران می پرداختند، پخش می شد که در حال حاضر نیز برنامه یاد یاران در شش هفته و برنامه سپید جامگان آسمانی هفته ای دو بار از رادیو سلامت پخش می شود.

دکتر بهفر با بیان اینکه با پخش برنامه یاد یاران می توانیم برای نسل جوان الگوسازی کنیم، افزود: در این برنامه ها برای نسل جوان بیان می شود که تیم های اضطراری و رزمندگان که فداکاری های داشته اند و پخش این ویژه برنامه ها سبب انتقال شور و نشاط دفاع مقدس به نسل جوان می شود. 

مدیر شبکه رادیویی سلامت در ادامه با بیان اینکه تاکنون 70 الی 80 برنامه از ویژه برنامه های سپید جامگان آسمانی و یاد یاران آماده شده است، ادامه داد: امیدواریم که این برنامه ها در اختیار سروش رسانه قرار گیرد. همچنین کتاب خاطرات پزشکان و پیراپزشکان نیز منتشر شود تا دستمایه ای برای تولید برنامه های نمایشی و فیلم سازی و تهیه سریال شود.

تولید 9 ویژه برنامه برای هفته دفاع مقدس
مدیر شبکه رادیویی سلامت در ادامه به ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس امسال رادیو سلامت اشاره کرد و گفت: برای هفته دفاع مقدش 9 ویژه برنامه و 20 برنامه منعکس شده آماده سازی شده است که ویژه نامه های هفته دفاع مقدس به موضوعاتی نظیر معرفی موفقیت های علمی و درمانی ایران در دفاع مقدس به خصوص عوارض ناشی از سلاح های شیمیایی، بیان خدمات مورد نیاز و یادآوری خاطرات آنان، مصاحبه با خانواده های شهدای پزشکی، بیان نقش جوانان در پیشرفت های علمی کشور، بیان مجاهدت های جامعه پزشکی، ترویج سلامت، ارتقای سطح معنوی مخاطبان با الهام گرفتن از دفاع مقدس و بیان خاطرات می پردازد.

وی با بیان اینکه از خاطرات ارائه شده در رادیو سلامت در اداره نمایشنامه معاونت صدا نمایشنامه تولید کردیم، اظهارداشت: از خاطرات بیان شده پزشکانی که قبل از دوران دفاع مقدس در مبارزات انقلاب اسلامی حضور داشتند و به محرومان کمک می کردند و مورد ظلم منافقین قرار می گرفتند نیز چند سریال نمایشنامه ای نوشته شده که هر سریال دارای 10 بخش است و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

دکتر بهفر در ادامه با بیان اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس از روز 31 شهریور به مدت یک هفته از شبکه رادیویی سلامت پخش می شود، بیان کرد: برای نگه داشتن خدمات دوران دفاع مقدس از سال گذشته شبکه رادیویی سلامت اقدام به تولید و پخش ویژه برنامه های یاد یاران و سپید جامگان آسمانی کرده است که گزارش مکتوب آن نیز روی سایت قرار می گیرد. همچنین برای تولید کتاب ویراستاری می شوند.

ارتقای دانش سلامت کشور هدف اصلی رادیو سلامت 
مدیر شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه 90 درصد برنامه های شبکه رادیویی سلامت برای مخاطبان عام است، تصریح کرد: ارتقای دانش سلامت کشور هدف اصلی شبکه رادیویی سلامت است آن هم ارتقای دانش سلامت افرادی که از دانش در حوزه پزشکی محروم هستند؛ در برنامه سازی هایمان نیز سعی کردیم پیام ها را به طور غیر مستقیم نظیر گزارش، نمایشنامه، برنامه های شاد و طنز و ... به مخاطبان ارائه کنیم تا سبب تغییر در رفتار آنها شویم؛ چرا که اگر پیامی از طریق طنز بیان شود ماندگارتر است و بیشتر در ذهن افراد باقی می ماند.

دکتر بهفر با اشاره به برنامه سپهر دانش ادامه داد: بخشی از قسمتهای برنامه شبکه رادیویی سلامت نیز با نام «سپهر دانش» ویژه جامعه پزشکی و دانشجویان است که در این برنامه آیتم های مختلف شامل اطلاعات و اخبار مربوط به حوزه پزشکی، ارتباط با بیمارستان ها و ... وجود دارد. در واقع برنامه سپهر دانش یک برنامه زنده و جذاب مخصوص جامعه پزشکی است.

مدیر شبکه رادیویی سلامت در پایان با بیان اینکه تمامی دست اندرکاران این شبکه رادیویی از متخصصان حوزه بهداشت و درمان هستند، خاطرنشان کرد: در شبکه رادیویی سلامت پنج گروه تخصصی سلامت روان، سلامت جسم، سلامت معنوی، سلامت اجتماعی، و گروه تفریحات و سرگرمی وجود دارد که تمامی برنامه سازان، تهیه کنندگان و ... از افراد با تجربه در حوزه صدا و پزشکی هستند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.