نگرش و فرهنگ گیاهان دارویی در کشور ما هنوز عطاری محور است و جای بیوتکنولوژی در آن خالی است و این موضوع به صورت علمی پیگیری نمی شود.

 ستار طهماسبی، رئیس کارگروه فناوری های نوین شبکه ملی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: خرسندم که بگویم نخستین کارگاه در راستای بهره گیری از بیوتکنولوژی در گیاهان دارویی از امروز 26 شهریور ماه و فردا در پژوهشگاه ملی ژنتیک و زیست و فناوری برگزار می شود و با برگزاری آن در صدد ورود علم بیوتکنولوژی در عرصه گیاهان دارویی هستیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در ادامه اظهار داشت: پژوهشگاه عضو شبکه علمی پژوهش و فناوری گیاهان دارویی است و دراین کارگاه با آنالیز پروتومیک بر روی تنوع زیستی گیاهان دارویی که شامل آنالیز، الکتروفورز یک بعدی و دو بعدی می توان بر اهمیت حضور بیوتکنولوژی در سیستم گیاهان دارویی صحه گذاشت.

گیاهان دارویی بعد از نفت منبع غنی درآمد زایی کشور
دبیر اجرایی این کارگاه  گفت: هنوز گیاهان دارویی در کشور  عطاری محور است و پژوهش محور و علمی نشده است و این در صورتی است که  متولیان باید آگاه باشند که گیاهان دارویی در کشور ما  بعد از نفت می تواند منبع  قوی درآمد زایی محسوب شوند و ما هنوز کار زیادی انجام نداده ایم.

طهماسبی در ادامه گفت: متولیان عرصه های علمی در کشور  باید با آگاهی همه جانبه  نقش بیوتکنولوژی در گیاهان دارویی  از مراکز فعال بیوتکنولوژی  در عرصه تصميم سازی و سیاست گذاری بهره مند شوند و از سلیقه ای عمل کردن بپرهیزند  تا شاهد رشد عرصه های علمی ، اقتصادی و...  در کشور باشیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار