مشاور شورای عالی اصناف کشور از بررسی تایید قانون جدید نظام صنفی پس از پنج سال در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

مهران فرزین در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه آموزشی جذب توریست بین مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان و شورای شهر نوش آباد در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان با اشاره به اینکه تایید این قانون توسط نمایندگان موجبات خوشحالی وخرسندی اصناف را فراهم کرده است گفت:با انجام این اقدام برای اولین بار در تاریخ به بخش خصوصی اجازه حضور و دفاع از حقوق این بخش خصوصی در صن علنی مجلس شورای اسلامی داده شد.

وی با تقدیر از نمایندگان در تایید قانون جدید تغییرشورای اصناف به اتاق اصناف را از دیگر اثرات تایید قانون جدید در مجلس دانست و افزد: شورای اصناف در گذشته بازو و قدرت اجرایی نداشت و فقط در حد مشاوره بوداما اکنون با تغییر آن به اتاق اصناف پشتوانه اجرایی محکمی پیدا کرده است.

به گفته وی، عضویت بسیج اصناف در هیات عالی نظارت ،اجباری شدن آموزش در اصناف، کاندید شدن روسای اتحادیه ها فقط در دو دوره ،تفکیک انتخاب بازرس از انتخاب هیات مدیرهو انتخاب نکردن بازرسین از هیات مدیره اتحادیه ها از دیگر مزایای تایید قانون جدید نظام صنفی در مجلس است.

دبیر فراکسیون و مشاور اصناف کشور در ادامه رضایت کامل اصناف از تصویب این قانون را یادآورشد و گفت:اصناف فقط در چند مورد اعتراض داشتند که این موارد هم با پیگیری های ریاست شورای اصناف کشور، ارتباط بسیار خوب وی با نمایندگان محترم و تلاش زیادش در این خصوص مقررشد پاره ای مفاد در آینده نزدیک بازبینی شود.

فرزین با عنوان یک مسئول نهادینه شدن آموزش در اصناف را رکن اصلی دانست و افزود: امید است با ارایه آموزش های به روز و متناسب با مشاغل رشد و توسعه اصناف در سراسر میهن عزیز و اسلامی و در نتیجه اشتغال پایدار و شکوفایی اقتصادی فراهم شود.

وی در ادامه در خصوص انعقاد تفاهم نامه آموزشی جذب توریست بین مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان و شورای شهر نوش آباد گفت: این تفاهم نامه باتوجه به ظرفیت های خوب شهر نوش آباد درزمینه گردشگری منعقد شده است که با اجرای کامل آن این شهر می تواند به قطب گردشگری تبدیل شود.

به گفته وی، شهر نوش آباد با پیشینه تاریخی و باستانی 7 هزار ساله از جمله شهر زیرزمینی "اویی" و دیگر جاذبه های فرهنگی مذهبی گردشگری بویزه مراسم عزاداری سید الشهدا در ایام محرم و صفر به عنوان بزرگترین مراسم آیینی سنتی مذهبی کشور در این شهر با بحث آموزش و اجرای تفاهم نامه می تواند جذب توریست و توسعه گردشگری را افزایش دهد.

دبیر فراکسیون اصناف کشور آموزش متناسب با مشاغل و خدمات در حوزه گردشگری برای تمام جمعیت این شهر را یکی دیگر از اهداف و مزایای انعقاد این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: از آنجا که آموزش فنی و حرفه ای متولی آموزشهای مهارتی است هماهنگی و زمینه مقدمات لازم برای انعقاد این تفاهم نامه با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان انجام شد.

فرزین با تقدیر و تشکر از تلاش وافر و زحمات بی شائبه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در پذیرش این مسئولیت گفت: شورای فهیم شهر نوش آباد نیز با تعامل خوب و گشاده رویی موجبات این تفاهم را فراهم ساختند و مسئولیت اجرایی کار را به عهده گرفتند.

گفتنی است مهران فرزین و مشاور شورای عالی و دبیر فراکسیون اصناف کشور به همراه ابوطالب جلالی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان سفر یکروزه خود به شهر نوش آباد را پس از انعقاد و امضای تفاهم نامه آموزشی جذب توریست با شورای این شهر نوش آباد که با حضور احمد علی حلوا چی عضو فعال دفتر مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور، سید رضا توکلیان شهردار نوش آباد، عباس متولی رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان، معاون فنی حرفه ای شهرستان کاشان، مسئول فنی حرفه ای شهرستان آران و بیدگل، انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر شهر نوش آباد در محل شهرداری نوش آباد برگزار شد با بازدید از شهر زیر زمینی نوش آباد،عملیات مرمت مسجد جامع وپارک لاله درختکاری شده ورودی این شهر بدست مرحوم عزیزالله فرزین پایان برد./س

برچسب ها: اصفهان ، قانون ، جدید ، نظام ، صنفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.