نماينده مردم پارس آباد و بيله سوار در مجلس شوراي اسلامي گفت: به رغم كمبود اعتبارات و بودجه، در زمان حاضر طرح هاي عظيمي در شهرستان پارس آباد در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام حبيب برومند گفت: پارس آباد از نظر اجراي پرو‍ژه هاي عمراني مهم، در سطح استان در جايگاه ممتازي قرار دارد كه براي تكميل اين طرح ها به صورت شبانه روزي و جدي در تلاش هستيم.
وي، احداث بيمارستان ۱۲۰تختخوابي را يكي از اين طرح ها ذكر و بيان كرد: با پيگيري هاي صورت گرفته، اعتبار قابل توجهي براي اين پروژه ملي تزريق شده وهم اكنون با سرعت مناسبي در دست اجراست كه با بهره برداري از آن علاوه بر رفع مشكلات بهداشتي و درماني منطقه، براي دهها نفر شغل ايجاد خواهدشد.
نماينده مردم پارس آباد و بيله سوار در مجلس شوراي اسلامي ، تفرجگاه ساحلي را يكي ديگر از طرح هاي عظيم ملي اين شهرستان عنوان كرد و ادامه داد: اين طرح در زميني به مساحت ۳۰۰هكتار از اراضي و جنگل هاي بكر حاشيه رودخانه ارس اجرا خواهد شد و فاز اول اين پروژه در ۱۰۰هكتار در مرحله تكميل قرار دارد.
حجت الاسلام برومند اضافه كرد: اين تفرجگاه قابليت تبديل شدن به پارك و بوستان بين المللي را دارد و در صورت تحقق آن كه از مطالبات جدي مردم است، اين شهرستان در بحث گردشگري و صنعت توريسم با جهش جدي مواجه خواهد شد.
وی چهار بانده كردن محور پارس آباد- سربند و توسعه فرودگاه را از جمله طرح هاي بزرگ اين شهرستان عنوان و خاطرنشان كرد: اين طرح ها هم اكنون با شتاب خوبي اجرا مي شود و با افتتاح آن ها حمل و نقل جاده اي و هوايي اين منطقه مرزي رونق خواهد گرفت.
نماينده مردم پارس آباد و بيله سوار در مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح در حال اجراي تصفيه خانه فاضلاب شهر پارس آباد هم اكنون حدود ۴۰درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
حجت الاسلام برومند، اضافه كرد: تا پايان سال گذشته پيشرفت فيزيكي اين تصفيه خانه نزديك هفت درصد بود كه با تلاش مضاعف مسوولان و پيمانكار هم اكنون اين رقم به ۴۰درصد رسيده است.
نماينده پارس آباد و بيله سوار در مجلس شورای اسلامی، با بيان اينكه پارس آباد تنها شهر استان اردبيل است كه داراي فاضلاب مي باشد، افزود: به علت نبود تصفيه خانه صنعتي و مدرن، سالهاست كه فاضلاب اين شهر به شيوه سنتي جمع آوري و دفع مي شود و به همين خاطر بوي تعفن فاضلاب به خصوص در فصل تابستان مردم را به شدت آزار مي دهد كه با تكميل و بهره برداري ازآن به اين وضع خاتمه داده خواهد شد.
حجت الاسلام برومند، با اشاره به اهميت اين طرح گفت: با بهره برداري از اين تصفيه خانه، فاضلاب شهر به شيوه صنعتي و بهداشتي جمع آوري و دفع مي شود و آسيبي به محيط زيست و رود ارس وارد نخواهد شد.
او، با اشاره به طرح ملي ساحل بندي ارس، گفت: اجراي كامل پروژه ي عظيم ملي ساماندهي و ساحل بندي رودخانه مرزي ارس، قلعه تاريخي اولتان در پارس آباد را از خطر تخريب شدن نجات مي دهد.
نماينده پارس آباد و بيله سوار در مجلس شورای اسلامی ، اظهار داشت: رود ارس با طغيان و پيشروي خود، علاوه بر قلعه اولتان كه از قلعه هاي تاريخي مهم كشور محسوب مي شود، اراضي كشاورزي و روستاهاي حاشيه ي ارس را تهديد مي كرد و موجب فرسايش و شسته شدن خاك زراعي مي شد كه با تكميل طرح ساحل بندي، اين رودخانه به مجرا و مسير اصلي بازگردانده مي شود.
حجت الاسلام حبيب برومند ، با بيان اينكه اقدامات و كارهاي خوبي در اين راستا شده است، افزود: با حمايت و اهتمام جدي استاندار و مسوولان آب منطقه اي استان، ساماندهي و ساحل بندي ارس با شتاب و سرعت مطلوبي اجرا مي شود.
وي، با اعلام اينكه پارس آباد حدود ۸۰كيلومتر مرز مشترك آبي با جمهوري آذربايجان دارد، اضافه كرد: اجراي ساحل بندي ارس از مطالبات و نيازهاي اساسي مردم بود كه با تكميل آن كشاورزان حاشيه ارس با خيال راحت به كشت و زرع مشغول خواهند شد/س.

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، طرحهای ، عظیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.