رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم افتتاح رسمی سامانه صدور الکترونیک اسناد رسمی در استان کرمان گفت: راه‌اندازی سامانه الکترونیک موجب کاهش میلیونی مراجعات به سازمان ثبت اسناد و املاک شده است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آیین تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به این موضوع که مسئولیت در دستگاه قضا سنگین است اظهار داشت: مردم به دلایل مختلف به این سازمان مراجعه می‌‌کنند و این سازمان در حوزه های مختلفی به شهروندان ارائه خدمت می کند.

"احمد تویسرکانی" گفت: سازمان ثبت یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های دستگاه قضائی است که در قالب 420 واحد ثبتی و بیش از 13 هزار دفترخانه در سراسر کشور خدمات ارزنده‌ای را  به مردم ارائه می‌هد.

معاون قوه قضاییه افزود: ترسیم نقشه راه مناسب و تبیین سیاست‌های خوب و همکاری، مساعدت و تلاش همکاران در اقصا نقاط کشور موجب شد تا آثار تحولات صورت گرفته در سازمان ظهور و بروز پیدا کند.

تویسرکانی خاطرنشان کرد: امروز تقاضاها برای ارائه بسیاری از خدمات ثبتی به صورت حضوری نیست، بلکه به صورت الکترونیک انجام می‌شود و اداراتی که ارباب رجوع داشتند خلوت شده است و به صورت الکترونیکی خدمات را ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه با انجام خدمات به صورت الکترونیک هزینه بسیار زیادی از دوش جامعه و مردم برداشته شده است، این امر را مصادیق بارز باقیات صالحات خواند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشورگفت: میلیون‌ها مراجعه ماهانه به پورتال سازمان و سامانه های الکترونیکی انجام می‌شود که این مراجعات در گذشته به صورت حضوری و با وجود مشکلات زیاد بود که این مشکلات کاهش یافته است و به سمتی می رویم که روز‌به‌روز کار را بهتر انجام دهیم و این امر مرهون تلاش و فکر است.

وی بر انجام تلاش آگاهانه تاکید کرد و افزود: کار باید به نحو خوبی انجام شود و به نتیجه کار توجه کنیم.

معاون اول دادستان کل کشور نیز در این مراسم گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک در حال حاضر دوران شکوفایی خود را می‌گذراند و بهترین وضعیت در تاریخ انقلاب اسلامی را دارد.

حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی اظهار داشت: انسان باید خدمتی انجام دهد که نام و یاد وی باقی بماند و مردم هم دعاگو باشند.

وی ابراز داشت: اعمال مدیریت صحیح سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گذشت زمان و کسب تجربه سبب شکوفایی در این مجموعه شده است.

حجت‌الاسلام علی توکلی رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه کارکنان دستگاه قضائی به واسطه شغل خود در جریان اسرار بسیاری از مردم قرار می‌گیرند، ابراز داشت: خدا اسرار را می‌پوشاند و ما برای اینکه مؤمن باشیم باید اسرار دیگران را بپوشانیم.

رئیس شورای قضایی استان کرمان با تاکید بر صداقت در گفتار و کردار ابراز داشت: اگر با صدق وارد عمل شویم در ذهن و دل مردم ماندگار می‌شویم.

در این مراسم از خدمات حسین صعید زرندی مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک استان کرمان قدردانی و رضا طالبی‌زاده به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان کرمان معرفی شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار