حضور دفترهای ایرانی ـ اسلامی در سطح کشور بسیار کمرنگ است و گاهی بعد از مراجعه به ۱۰ تا ۱۵ فروشگاه لوازم‌التحریر در یک استان، باز هم نمی‌توان، دفتر مشقی متناسب با علاقه و هویت ایرانی و اسلامی پیدا کرد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛این روزها خبرهای متعددی درباره دفتر مشق‌های ایرانی ـ اسلامی منتشر می‌شود؛ دفترهایی که دیگر متعلق به قهرمانان سریال‌ها و کارتون‌های هالیوود نیستند.

این اتفاق مبارک با استقبال خانواده‌ها نیز مواجه شده است و این روزها هر جا که دفتر مشق‌ها با جلدهای ایرانی ـ اسلامی وجود دارد، مخاطبان زیادی دارد.

اما حضور این دفترهای ایرانی ـ اسلامی در سطح کشور بسیار کمرنگ است و گاهی بعد از مراجعه به 10 تا 15 فروشگاه لوازم‌التحریر در یک استان، باز هم نمی‌توان، دفتر مشقی متناسب با علاقه و هویت ایرانی و اسلامی پیدا کرد.

* دفتر مشق ایرانی ـ اسلامی نداریم

یکی از فروشندگان لوازم‌التحریر در رودسر اظهار داشت: هنوز دفتر مشق ایرانی ـ اسلامی برای ما نیاورند و ما دفتر مشق‌های سابق را می‌فروشیم.

وی ادامه داد: اجازه فروش دفتر مشق با تصاویر باربی را نداریم اما تصاویر دیگر سریال‌ها مشکلی ندارد.

یکی دیگر از فروشندگان لوازم‌التحریر در لاهیجان گفت: دفتر مشق ساده هم داریم اما دانش‌آموزان بیشتر دفتر مشق‌های دارای تصاویر سریال‌ها و کارتون‌ها را دوست دارند.

وی اضافه کرد: امیدواریم مدل دفتر مشق‌هایی که در رسانه‌ها اعلام می‌شود برای استان‌ها نیز ارسال شود تا ما نیز بتوانیم دفتر مشق‌های ایرانی ـ اسلامی را به مردم ارائه دهیم.

فروشنده لوازم‌التحریر در شهرستان‌های استان تهران به قیمت دفتر مشق‌های ایرانی ـ اسلامی اشاره کرد و گفت: برای تهیه دفتر مشق‌های جدید با یک بازاریاب صحبت کردم اما به نظر می‌آید قیمت دفتر مشق‌های جدید به مراتب بالاتر از دفتر مشق‌های قبلی است و باید قدرت خرید مردم را نیز در نظر گرفت.

وی افزود: از سوی دیگر باید دفتر مشق‌های جدید دارای کیفیت مناسبی باشند و تصاویر روی جلد نیز برای دانش‌آموزان کم سن و سال دبستانی جذابیت داشته باشد تا در هنگام خرید، دفتر مشق‌های جدید را خریداری کنند.

* بیشترین مشکل دفترمشق‌های ایرانی ـ اسلامی مربوط به سیستم توزیع است

حامد علامتی دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان نیز معتقد است: این شخصیت‎های غربی یا شرقی با فرهنگ ایرانی - اسلامی کشورمان بیگانه بوده و استفاده از آنها به مرور باعث جدایی دانش‎آموزان از فرهنگ غنی کشورمان و تحمیل فرهنگ بیگانه می‌شود.

وی ادامه داد: علی‌رغم تلاش وافر تولیدکنندگان این دفترها، هنوز خیلی از مردم یا خبری از تولید آنها ندارند و یا اینکه با سر زدن به فروشگاه‌های مختلف نمی‎توانند اثری از آنها پیدا کنند.

علامتی افزود: بیشترین مشکل این اقدام در خصوص توزیع است و لازم است تا در عرصه توزیع نیز نظارت‌های لازم صورت بگیرد.

به گزارش فارس، به نظر می‌آید دفتر مشق‌های ایرانی ـ اسلامی بیش از هر جا در پایتخت وجود دارد و مراکز توزیع برخی از این دفترها نیز در استان‌ها بسیار کمرنگ است و باید مسئولان برای توزیع این دفترها البته با قیمت مناسب، برنامه‌ریزی داشته باشند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
صدف
۱۴:۲۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
پيشنهاد مي كنم عكس ترين هاي دفاع مقدس را روي جلد دفتر مشق دانش اموزان چاپ كنيد عالي ميشود ديدن پدر بزرگ و كودك در كنار هم براي بچه ها جذابيت دارد و استقبال ميشود حاج قربان نوروزي كهنسالترين و محمدرضا رفيعي خردسال ترين رزمنده دفاع مقدس هستند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۸ ۲۷ شهريور ۱۳۹۲
واقعا در زمینه برنامه های کودک خیلی ضعف داریم در گذشته برنامه های پینیکیو و... خیلی خوب بود ولی امروزه همه ربات ها وعروسک های مسخره جایگزین شده اند
آخرین اخبار