والدين قبل از بچه دار شدن مي توانند با در اختيار قرار گرفتن بانک خصوصي خون بندناف و جفت، منشا بيماريهاي خوني را از پاي در بياورند.

مرتضي ضرابي، مدير عامل بانک سلولهاي بنيادي خون بند ناف در ايران، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بانک خون بند ناف در زمينه ذخيره سازي سلولهاي بنيادي است به اين ترتيب که خون در حال جريان در بند ناف و جفت يک منبع غني و با ارزش است که مي توان با نگهداري در شرايط خاص به درمان برخي بيماريها کمک کرد.

وي عنوان کرد: والدين قبل از بچه دار شدن در صورت تمايل مي توانند به اندازه يک ميليون و چهار صد هزار تومان و ماهيانه صد هزار تومان هزينه کنند تا در بانک خصوصي به نگهداري اين سلولهاي بنيادي در بند ناف و جفت پرداخته شود.

وي گفت: در حال حاضر بيشترين استفاده از اين سلولهاي بنيادي براي درمان بيماريهايي که منشا خوني دارند مفيد است که انواع سرطان ها، نقص ايمني، بيماريهاي خوني را شامل مي شود.

وي خاطرنشان کرد: در صورت تمايل والدين به نگهداري سلولهاي بنيادي در بانک خصوصي فقط براي نياز خودشان در آينده نگهداري مي شود که تا به امروز چندين خانواده از اين امکانات استفاده کرده اند./ ح

برچسب ها: بندناف ، سلول بنیادی ، جفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.