جایگاه طب سنتی باید در عرصه ملی کشور مشخص شود با رسمیت شناختن این روش درمانی تا بتوانیم در عرصه جهانی نیز حضور یابیم.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران سعید آبادی با بیان اینکه سازمان یونسکو کشورها را از نظر اهمیت دادن به طب سنتی در چهار گروه تقسیم بندی می کند افزود: گروه اول همچون چین طب سنتی را وارد سیستم سلامت کشور کرده اند ،گروه دوم همچون هند بخشی از طب سنتی را وارد سیستم سلامت کرده اند، گروه سوم فقط طب مدرن را به رسمیت می شناسند و گروه چهارم نه تنها طب سنتی را به رسمیت نشناخته بلکه به کار گیری آن را ممنوع کرده اند.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه طب سنتی دارای منافع و اختیاراتی بوده که برای سازمان یونسکو مهم است تصریح کرد: در دسترس بودن پذیرفتن آن در صورت فرهنگ در بین مردن درمان موثر بیماری ها و تداوم استفاده از منابع گیاهان دارویی از جمله امتیازاتی است که طب سنتی را مورد توجه سازمان یونسکو قرار می دهد.
 
سعید آبادی با یادآوری اینکه در به کار گیری طب سنتی در درمان بیماری های نگرانی هایی نیز وجود دارد اذعان داشت: به کار گیری روش های تایید نشده حفظ استقلال شخص کارآمدی و کیفیت داروها و وجود تبعیض بین شهروندان و فقر در استفاده از روش درمانی طب سنتی از جمله نگرانی هایی است که برای این روش درمانی وجود دارد.
 
وی یادآورد شد: جایگاه طب سنتی در عرصه ملی کشور باید مشخص شود و تنها در صورت به رسمیت شناختن این روش درمانی در سطح کلان می توانیم در عرصه جهانی نیز حضور پیدا کنیم./ع2
برچسب ها: طب ، سنتی ، عرصه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار