«این وصیت‌نامه‌هایی که این عزیزان می‌نویسند مطالعه کنید، پنجاه سال عبادت کرده‌اید و خدا قبول کند. ... این وصیت‌نامه‌ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید. امام خمینی(ره)». بر همین اساس ازین پس هر شب وصیت نامه یک شهید را به عنوان تحفه‌ای از گنجِ جنگ پیشکش کاربران بزرگوار مجله شبانه خواهیم کرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛ شهید رضا پناهی در سال ۱۳۴۹ در کرج به دنیا آمد. به اصرار، پدر و مادر خود را راضی کرد تا سرانجام در دوازدهمین سال زندگیش مسافر ملکوت شود. وصیتنامه اش را قبل از اعزام، مخفیانه در نواری ضبط کرد و در گوشه ای پنهان نمود که بعد از شهادتش به دست خانواده اش رسید.

متن وصیتنامه

بسم الله الرحمن الرحیم
مَن طَلَبَنی وَجَدَنی وَ مَن وَجَدَنی عَرَفَنی وَ مَن عَرَفَنی عَشَقَنی وَ مَن عَشَقَنی عَشَقتُهُ وَ مَن عَشَقتُهُ قَتَلتُهُ وَ مَن قَتَلتُهُ فَعَلی دِیَتُه وَ مَن عَلی دِیَتُه وَ اَنَا دِیَتُه.
هرکس من را طلب میکند مرا می یابد، و کسی که مرا یافت مرا میشناسد، و کسی که مرا شناخت مرا دوست خواهد داشت. وکسی که من را دوست داشت، عاشق من میشود. و کسیکه عاشق من شد، من عاشق او میشوم و کسیکه من عاشق او شوم، او را میکشم و کسیکه من او را بکشم، خونبهایش بر من واجب است، پس خونبهای او من هستم (حدیث قدسی)

هدف من از رفتن به جبهه این است که، اولاً به ندای «هل من ناصر ینصرنی» لبیک گفته باشم و امام عزیز و اسلام را یاری کنم.
و آن وظیفه ای را که امام عزیزمان بارها در پیامها تکرار کرده، که هر کس قدرت دارد واجب است که به جبهه برود، و من میروم تا به پیام امام لبیک گفته باشم.
آرزوی من پیروزی اسلام و ترویج آن در تمام جهان است و امیدوارم که روزی به یاری رزمندگان، تمام ملتهای زیر سلطه آزاد شوند و صدام بداند که اگر هزاران هزار کشور به او کمک کنند او نمیتواند در مقابل نیروی اسلام مقاومت کند.
من به جبهه میروم و امید آن دارم که پدر و مادرم حتی اگر شهید شدم، ناراحت نباشند. چون من هدف خود را و راه خود را تعیین کرده ام و امیدوارم که پیروز هم بشوم.

پدر و مادر مهربان من! از زحمات چندین ساله شما متشکرم. من عاشق خدا و امام زمان (عجل الله) گشته ام و این عشق هرگز با هیچ مانعی از قلب من بیرون نمیرود، تا اینکه به معشوق خود یعنی «الله» برسم.
و به حق که ما میرویم که این حسین زمان و خمینی بت شکن را یاری کنیم و به حق که خداوند به کسانی که در راه او پیکار میکنند پاداش عظیم میبخشد.
من برای خدا از مادیات گذشتم و به معنویات فکر کردم، از مال و اموال و پدر و مادر و برادر و خواهر چشم پوشیدم، فقط برای هدفم یعنی الله.
والسلام
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۹:۵۲ ۰۶ مهر ۱۳۹۲
شهيدان هميشه زنده اند.
روحش شاد .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۴۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۲
قشنگ بود و آموزنده.تصمیم گرفتم الان حذیث قدسی را برم بخونم چون تا حالا نخوندمش. متشکرم. هدیه به همه ی شهدا صلوات
آخرین اخبار