راديو به استقبال ماه مهر و سال تحصيلي جديد مي‌رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، همزمان با آغاز فصل پاييز و بازگشايي مدارس شبكه هاي مختلف راديويي ويژه برنامه‌هاي متنوعي را تدارك ديدند كه از اين قرار است؛

راديو معارف:

"صبح روشن" كاري از گروه فرهنگ و ادب راديو معارف همزمان با بازگشايي مدارس بر روي آنتن مي رود. اين برنامه با هدف بيان و بررسي ضرورت علم آموزي و نقش آن در ارتقاء روابط اجتماعي ساخته شده است كه حجت الاسلام سعيدي و دكتر بلند كارشناسي اين برنامه را بر عهده دارند. اين برنامه كه دوشنبه اول مهرماه ساعت9 از راديو معارف پخش مي شود به تهيه كنندگي و سردبيري محمد حسن جلالي و گويندگي رضا ملايي است.

راديو فرهنگ:
رادیو فرهنگ دوشنبه اول مهر همزمان با بازگشایی مدارس در برنامه بامداد فرهنگی، هزار راه نرفته و  هفت کوچه به این موضوع می پردازد. برنامه بامداد فرهنگی که برنامه صبح گاهی رادیو فرهنگ است در روز اول مهر به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی در بخش ویژه «نیم نگاه» گزارشی از  آغاز سال تحصیلی و آغاز زنگ مدارس به خصوص برای کلاس اولی ها پخش می کند. این برنامه کاری از گروه فرهنگ و جامعه است که از ساعت 6:30 تا 8 صبح تقدیم علاقه مندان می شود. برنامه هفت کوچه رادیو فرهنگ نیز که برنامه با رویکرد فرهنگ مردم است در این روز با توجه به جایگاه آموزش و پرورش در فرهنگ مردم ایران در گفتگو با دکتر محمد جعفری قنواتی (کارشناس فرهنگ عامه) به بحث و بررسی مکتب خانه ها و نظام اموزش سنتی در ایران و همچنین روندی که نظام آموزشی در فرهنگ ایرانی سپری کرده است می پردازد. این برنامه به سیردبیری و تهیه کنندگی پرویز جمالی روز اول مهر ساعت 8:30 از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد. برنامه هزار راه نرفته کاری از گروه جامعه رادیو فرهنگ نیز که با موضوع روانشناسی و مشاوره هر روز ازساعت 16 تا 17  رادیو فرهنگ پخش می شود، در روز اول مهر به مناسبت آغاز ال تحصیلی در گفتگو با کارشناس برنامه دکتر مهتاب بیات ریزی( روانشناس و مشاور خانواده) درباره دغدغه های والدین در آغاز سال تحصیلی و چگونگی هدایت فرزندان در سال تحصیلی جدید بحث و گفتگو می کند و شنوندگان می توانند در طول اجرای برنامه نظرات ، سوالات  و پیشنهادات خود را با کارشناس برنامه در میان بگذارند. این برنامه به سردبیری و تهیه کنندگی محمد حسینی ارجمند به روی انتن رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف 106 می رود.

راديو ورزش:
ويژه برنامه بازگشايي مدارس با عنوان "پاييز92" كاري از گروه ورزش و تفريحات شبكه راديويي ورزش است كه روز دوشنبه يكم مهرماه از ساعت 10 تا 11:30دقيقه از اين شبكه راديويي پخش مي‌شود. سردبير و تهيه كننده اين برنامه مريم رستمي، گوينده حافظ كاظم‌زاده، كارشناس برنامه فرشيدي و مريم باقري بازيگر هستند. حضور پيشكسوتان ورزش در برنامه و بيان خاطرات دوران تحصيل آنها و پخش نمايش ويژه بازگشايي مدارس از جمله آيتم هاي اين برنامه است. حضور گزارشگران نوجوان در برنامه كه محصل هستند نيز از ويژگي‌هاي اين برنامه مي‌باشد.

راديو جوان:
برنامه جوان ایرانی سلام شبکه جوان به مناسبت بازگشایی مدارس ویژه برنامه ای راتهیه کرده  است که در روز اول مهرماه ازاین شبکه پخش می شود. دراین برنامه علاوه برانعکاس اخبار برنامه هایی که ازسوی وزارت آموزش وپرورش به این مناسبت  درسراسر کشور برگزار می شود، بامسئولان وزارت آموزش وپرورش نیز گفت وگو می شود. برنامه جوان ایرانی سلام عنوان برنامه زنده از گروه جوان وجامعه شبکه جوان است  که شنبه تا پنج شنبه از ساعت 6:40 به مدت 80 دقیقه به روی آنتن می رود. زهرا یساقی وسیده انوشه میرمجلسی تهیه کننده وسردبیران و فاطمه عباسی وحسن اسماعیل پور گويندگان اين برنامه هستند.

راديو سلامت:
برنامه سايبان آرامش كه كاري از گروه سلامت روان راديو سلامت است، همزمان با يكم مهر ماه روز بازگشايي مدارس در ساعت 13:20 دقيقه به صورت زنده و به مدت 40 دقيقه پخش مي‌شود و در خصوص اختلال كم رويي و تأثير آن بر عدم پيشرفت تحصيلي دانش‌آموزان صحبت مي‌كند. برنامه زندگي جاريست نيز كه برنامه ديگري از اين گروه است، در روز يكم مهر ماه در ساعت 10:20 دقيقه و به مدت 38 دقيقه پخش شده و به اختلاف تربيت آموزشي والدين مي‌پردازد.

راديو قرآن:
همراه با بازگشایی مدارس در برنامه صبحگاهی "والشمس" بخشی ویژه دانش آموزان در نظر گرفته شده است. فصل مهر، فصل آشنايی با خدا، فصل همكلاسيهای ديروز و هم نيمكتی های امروز است و در این فصل که آغازی برای تلاش و علم آموزی است شبکه رادیویی قرآن در برنامه صبحگاهی "والشمس" بخشی را به کودکان و نوجوانان اختصاص داده است. شبکه رادیویی قرآن با بازگشایی مدارس برای دانش آموزان زنگ آگاهی و آشنایی با آموزه های قرآنی را نیز به صدا در آورد و پرچم دانش را مزین به  آیات الهی برافراشته  میدارد. در فصلی که  درب گلستان معرفت گشوده می شود و صدای جنب و جوش و شور و هياهوی بچه ها، فضای مدرسه را پر می كند برنامه "والشمس" نیز  با بخش کودک و قرآن پیش از زمان آغاز کلاس‌ها همراه دانش آموزان می شود. تلاوت قاریان نوجوان, داستان های قرآنی, هرروز یک نکته  اخلاقی برای رفتار درست در مدرسه از بخش های ویژه کودک و نوجوان برنامه و الشمس است. معرفی کودکان و نوجوانان قرآنی و آشنایی با رفتار و روش آنها نیز از دیگر بخش های بخش کودک و قرآن برنامه صبحگاهی "والشمس" است. "والشمس" کاری از گروه اطلاع رسانی و امور مجازی شبکه رادیویی قرآن است که از اول مهرماه  از ساعت6 صبح به مدت 90 دقیقه به سردبیری و تهیه کنندگی محبوبه کلانتر برروی موج اف ام ردیف100مگاهرتز تقدیم شنوندگان می شود.

راديو فصلي:
شبكه راديويي فصلي با توجه به اهداف و مأموريت‌هاي تعريف شده خود به صورت ويژه آغاز سال تحصليل جديد و بازگشايي مدارس را پوشش مي‌دهد. "راديو مدرسه" عنوان برنامه‌اي از اين شبكه راديويي است كه دوشنبه يكم مهرماه همزمان با روز بازگشايي مدارس به صورت ويژه تهيه شده و ساعت6:30 تا8:30 از اين شبكه راديويي پخش مي‌شود. اين برنامه كه قرار است با آغاز فصل پاييز هر هفته دوشنبه از راديو فصلي پخش شود به موضوعات مرتبط با مدرسه، آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و... اختصاص خواهد داشت.راديو مدرسه به تهيه‌كنندگي و سردبيري آقاي سقفي تهيه و پخش مي‌شود.

راديو ايران:
برنامه "خانه و خانواده" كاري از گروه ايران و خانواده راديو ايران است كه همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد و بازگشايي مدارس سي و يكم شهريور ماه از ساعت 9 تا 10 صبح به صورت ويژه به جشن شكوفه‌ها و كلاس اولي‌ها مي‌پردازد. همچنين اين برنامه در طول هفته آينده در خصوص مراقبت‌هاي جسمي و رواني خانواده‌ها از دانش‌آموزان به ويژه كلاس اولي‌ها، خانواده و ضرورت مراقبت از دانش‌آموزان در مسير خانه تا مدرسه و تعامل مؤثر اولياء دانش‌آموزان با مدرسه صحبت مي‌كند. خانه و خانواده به سردبيري سمانه حيدرزاده و تهيه‌كنندگي محمد اسماعيل پور تهيه و پخش مي‌شود.

راديو تهران:
شبکه رادیویی تهران به مناسبت بازگشایی مدارس برنامه های خود را به این موضوع اختصاص داده است. برنامه "عصر بخیر تهران" با آغاز سال تحصیلی جدید روز اول مهرماه از ساعت 16 تا 17:45با موضوع نقش مدارس در اصلاح و آموزش سبک زندگی و محوریت آموزش مهارت های زندگی در مدارس، نفی مصرف کالاهای خارجی به عنوان کیفیت برتر، فرهنگسازی در جهت استفاده از لوازم تحریر داخلی و نفی الگوها و انگاره های وارداتی و جایگزینی آن با ستاره ها و شخصیت های ایرانی به عنوان الگوی زندگی از شبکه رادیویی تهران پخش می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.