پزشکان به تازگی دریافته اند که ژن ها نقش مهمی در کنترل خلق و خو و تنظیم اشتها در افراد دارند و عامل مهمی در چاقی و یا لاغری افراد هستند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پزشکان در جدیدترین بررسی های خود دریافته اند که حتی بی اشتهایی در برخی افراد ریشه ی ژنتیک دارد و به دنبال نوعی جهش ژنتیکی ایجاد می شود.

گفتنی است: بی اشتهایی در نتیجه جهش ژن EPHX2 ایجاد می شود، این ژن کنترل کننده ی ترشح یک آنزیم است که باعث سوزانده شدن کلسترول خون می گردد.

بررسی ها نشان می دهند: برهم خوردن و جهش این ژن تنظیم آنزیم را با مشکل مواجه ساخته باعث کاهش وزن و بی اشتهایی در افراد می شود. افرادی که به بی اشتهایی ژنتیکی مبتلا هستند، تحمل خوبی برای گرسنگی و غذا خوردن دارند و گرسنگی باعث تغییر در خلق و خو و بروز عصبانیت و بد اخلاقی در آنها نمی شود.

این مطالعه بر روی بیش از 3000 فرد که دچار اختلال در اشتها بودند صورت گرفته و نتایج فوق به دست آمده است.

پزشکان به افراد مبتلا به بی اشتهایی ژنتیکی توصیه ی اکید می کنند تا سریعاً به پزشک مراجعه کرده تحت درمان قرار گیرند زیرا این عارضه در صورت پیشرفت می تواند حتی کشنده باشد و فرد در اثر گرسنگی و ضعف به کما برود.

این بیماری در میان بانوان شایع تر است و اکثر مبتلایان در رده ی سنی 15 تا 25 سال قرار دارند و به طور یقین فکر می کنند که چاق هستند و غذا نمی خورند و علاقه ای به خوردن غذا ندارند در صورتی که این مشکل به DNA بدن آنها مربوط است و باید تحت درمان و مشاوره پزشکی قرار بگیرند./ع2

برچسب ها: ژن ، اشتها ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
yashar
۰۵:۰۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
khob bod
آخرین اخبار