دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت با بيان اينكه برداشت غرب و رسانه‌ها از تعبیر "مقام معظم رهبری" برداشتی غلط و بیهوده‌گویی است، گفت: مذاکرات برد-برد مفهوم "نرمش قهرمانانه" را تبیین خواهد کرد.

"مهدی امیریان" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره اظهارات "مقام معظم رهبري" مبني بر "نرمش قهرمانانه در ديپلماسي" گفت: این تعبیر از زمان حضرت امام (ره) تا زعامت "مقام معظم رهبری" جزو اساسی‌ترين راهبردهاي جمهوری اسلامی بوده و رویکرد جدیدی نیست، چرا که رهبری در ديدار خود با فرماندهان سپاه پاسداران تنها به تبیین این راهبرد سیاست خارجی پرداختند.
 
وی افزود: بررسی عملکرد دیپلماسی شفاف جمهوری اسلامی حتی بعد از انقلاب نشان داده است که ایران هیچگاه به فکر رفتارهای خشونت‌آمیز در عرصه بین‌الملل نبوده و در عین حال از حقوق ملت خود نيز عقب‌نشینی نکرده است.   
 
دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه غرب همیشه برای ایران چالش‌آفرین بوده است، تاکید کرد:‌ آمریکا و هم‌پیمانانش در صدد هستند با برداشت‌های غلط از فرمایشات رهبری از هر موقعیتی به نفع خود سوءاستفاده کنند و در این راستا افکار عمومی جهان را علیه ایران تحت تاثیر قرار دهند.   
 
امیریان با تاکید بر اینکه تعبیر "مقام معظم رهبری" از" نرمش قهرمانانه" بنا به صلاحدید ایشان و به موقع بوده است، اضافه کرد‌:‌ یکی از مبنایی‌ترین شاخص‌های نرمش قهرمانانه این است که جمهوری اسلامی ذره‌ای از حق ملت خود کوتاه نیامده و  همواره با تکیه بر موازین قانونی که در حقوق بين‌الملل تدوین شده، قدم برداشته است.   
 
وی با بیان اینکه مذاکرات برد-برد مفهوم نرمش قهرمانانه را تبیین خواهد کرد، اظهار داشت: فضاي مطلوب براي مذاکرات با برداشتن قدم مثبت از سوي غرب مهيا شده و منجر به اعتماد سازي و برداشتن قدم‌هاي مثبت از سوي ايران خواهد شد.

دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی باید اطلاع‌رسانی شفاف و به موقعی برای افکار جهان و مردم ایران داشته باشد، تصریح کرد: رویدادهای سیاسی و نتایج مذاکرات باید روشن و صریح از سوی دولتمردان بیان شده تا افکار عمومی جهان بدانند ایران اسلامی بر حق خود پافشاری کرده و هیچگاه از موازین و حقوق بين‌الملل تخطی نکرده است.   
 
امیریان در پایان با بیان اینکه برداشت غرب و رسانه‌ها از تعبیر مقام معظم رهبری برداشتی غلط و بیهوده‌گویی است، خاطرنشان کرد: آرزوی غرب این است که  مقام معظم رهبري از مواضع نظام عقب‌نشینی کنند اما این فقط در حد یک آرزو است و آنها باید واقع‌بینانه نگاه کنند.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار