مديركل اقدامات تاميني و تربيتي سازمان زتدان‌هاي كشورگفت: وقتی زندانیان آزاد شده شغل و درآمد پایداری داشته باشند کمتر دچار تخلف و در نتیجه دستگیری مجدد و زندانی شدن می‌شوند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبری در جلسه هم‌اندیشی مدیران عامل انجمن حمایت از زندانیان استان اصفهان که با حضور رئیس کل دادگستری اين استان، دادستان و فرمانداران شهرستان اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه چرا برخی از زندانیان پس از آزادی دوباره سر از زندان در می‌آورند، اظهار داشت: از زندانیان پس از آزادی باید حمایت کرد، چنانکه 25 هزار نفر زندانی آزاد شده در کشور تحت مراقبت‌های بعد از زندان قرار داشته و از نظر جسمی و روحی زیر نظر هستند.

مدیرکل اقدامات تأمینی و تربیتی سازمان زندان‌های کشور با تأکید به اینکه باید شغل پایدار برای زندانیان فراهم کرد، افزود: وقتی این زندانیان شغل و درآمد پایداری داشته باشند کمتر دچار تخلف و در نتیجه دستگیری مجدد و زندانی شدن می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید برای زندانیان شغل و درآمد پایدار ایجاد کرد، تصريح كرد: نُرم بازگشت مجدد زندانیان به زندان در جهان 27 تا 30 درصد است که بسته به کشور متغیر است، اما به لطف انقلاب آمار بازگشت به زندان در کشور ایران 22 درصد است.

مدیرکل اقدامات تأمینی و تربیتی زندان‌های کشور تصریح کرد: در صورتی که بدترین‌ و بهترین شرایط ارتکاب دوباره به جرم و بازگشت به زندان را در نظر بگیریم، کشور ایران جزو بهترین‌ها است و بازگشت به زندان برای این افراد در یک دوره سه سال رخ می‌دهد.

وی با تأکید به این نکته که برای 25 هزار نفر زندانی خارج شده از بند زندان، شغل پایدار و نیز وام قرض‌الحسنه ایجاد کردیم، افزود: بازگشت به زندان برای این 25 هزار نفر 2.7 تا 30 درصد شده است که این رقم غیرقابل باور و در حد معجزه است.

علی‌اکبری با تأکید به اینکه باید شغل پایدار برای زندانیان فراهم کرد، متذکر شد: وقتی این زندانیان شغل و درآمد پایداری داشته باشند کمتر دچار تخلف و در نتیجه دستگیری مجدد و زندانی شدن می‌شوند.

وی اضافه کرد: البته برخی از افرادی که مجدد به زندان بر می‌گردند، بیشتر بر اثر مواد مخدر، تصادف و شکایت همسر بوده است.

مدیرکل اقدامات تأمینی زندان‌های کشور با بیان اینکه بسیاری از این زندانیان به دلیل کم‌کاری یکسری از افراد به زندان کشانده می‌شوند، افزود: به عنوان مثال وقتی ارگانهای کارآفرینی و اشتغال کم‌کاری می‌کنند و مشکلات اقتصادی به وجود می‌آید، آمار زندانیان هم بالا می‌رود؛ این در حالی است که آمار و ارقام می‌توانند ثابت کنند در جامعه چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

علی‌اکبری ادامه داد: ارقام و اعداد ثابت کرد، شغل، درمان بسیاری از مشکلات و نابسامانی‌های اجتماعی است و لازم است برای افراد داخل زندان شغلی با کمک خیران  ایجاد شود که درآمد داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان كرد: به جای این که به خانواده‌های زندانیان مستمری دهیم باید اشتغال کوتاه مدت در کلان جامعه و اشتغال پایدار را برای زندانیان پس از آزادی فراهم کرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار