كمترين بها تا امروز به ادبيات داده شده در حاليكه هر علم و هنري با زبان و نشر منتقل مي شود.

"محمد بقايي"، كارشناس ادبيات كلاسيك در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران وضعيت كنوني ادبيات را خوب ارزيابي كرده و گفت:‌ آنطور كه بايستي و شايسته بوده به امر ادبيات پرداخته نمي شود، آثار قلمرو ادبيات جديد در دو بخش عرضه و توليد است.

وي افزود: در توليد ممكن است كارهايي صورت گرفته و در زمينه چاپ و نشر مشكلاتي داريم و توانايي يافتن مخاطب خود را نداشته فقط منحصر به ادبيات نبوده هر عرصه ديگر فرهنگ مقداري مشكلات چاپ دارد.

وي، با بيان مهمتر بودن پخش نسبت به چاپ تأكيد كرد: سامان دهي مناسب در پخش نداشته توليد كمتر شده و سبب شده مخاطب خود را پيدا نكند در عرصه فرهنگ سازمان هاي مختلفي بوده كه ادبيات را جدي بگيرد.

وي با اشاره به لزوم حل معضلات اقتصادي كشور اظهار داشت: ادبيات را جدي بگيرند با همين امكانات موجود مي توان كاركرد هر علمي ادبيات، فرهنگ و زبان بخش عمده آن بوده و هر علمي با بستر زبان و كتاب و نوشتار بيان مي شود.

وي با بيان لزوم انتقال مطالب با بستر زبان عنوان كرد: بايستي علم با اين زبان منتقل شده و اهميت آن زياد است تا مروز كمترين بها به ادبيات داده شده در حاليكه هر علم و هنري با زبان و نشر منتقل مي شود لذا بايستي اهميت آن را دريافته و به شعر و نثر فارسي در متون كهن بيشتر اهميت بدهيم./ ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.