رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه گلپایگان اعلام کرد: صنایع گلپایگان با مشکل تامین آب مواجه است.

حسینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، نبود زیرساخت ها برای واحدهای صنعتی را بزرگترین چالش صنایع گلپایگان عنوان کرد و شرح داد: طبق آمار حدود یک ده هزارم آب منطقه گلپایگان به صنعت اختصاص میابد و در حالی که شهرستان با کمبود آب روبرو نیست، آب زیادی به صنایع آن تعلق نمی گیرد.

وی تصریح کرد: حجم آب در نظر گرفته شده برای شهرک صنعتی سعید آباد 5 لیتر در ثانیه، شهرک صنعتی اصلی شهرستان 10 لیتر، شهرک صنعتی سایپا 10 لیتر و شهرک صنعتی مرحله 2 فاقد تخصیص آب است و با این میزان، بسیاری از صنعتگران مجبور به خرید آب به صورت آزاد و انتقال آن با تانکر هستند.

حسینی نبود جاده مناسب و شبکه برق و خطوط تلفن به میزان کافی را از دیگر چالش های صنایع در شهرک های صنعتی گلپایگان دانست.

وی درخواست های صنایع این شهرستان از دولت جدید را در سه اولویت تامین زیرساخت ها، نقدینگی و نگرش جدید به بحث مالیات و دارایی عنوان کرد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه گلپایگان با بیان اینکه صنایعی مانند پلیمر و پتروشیمی، لبنی، خودروسازی و قطعه سازی در گلپایگان مستقر هستند، گفت: صنایع پلیمری و لبنی وضعیت مطلوبی دارند و تحریم ها و مسائل مربوط به تامین مواد اولیه کمتر بر روی آنها تاثیر داشته است.

حسینی ادامه داد: محصولات پلیمری گلپایگان به اروپا صادر می شود و محصولات لبنی گلپایگان هم از دیرباز به کیفیت شهرت داشته اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه واحدهای قطعه سازی با مشکلات زیادی مواجهند، اظهار کرد: شهرک صنعتی سایپا در این منطقه که واحدهای قطعه سازی را در خود جا داده، بیشترین میزان اشتغالزایی رادارد اما واحدهای آن با کمبود نقدینگی و افزایش هزینه های تولید روبرو هستند به طوری که تولید برای آنها توجیه اقتصادی ندارد.

وی اضافه کرد: در حالی که خودروسازها قیمت محصولات خود را چند برابر کرده اند، سازندگان قطعه تنها 10 تا 20درصد افزایش قیمت محصول داشته اند./س

برچسب ها: اصفهان ، خانه ، صنعت ، معدن ، و ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.