مفتح طی تذکر آئین نامه‌ای؛

شورای نگهبان نمي‌تواند مجددا به طرح‌های رفع ایراد شده، ایراد بگیرد

عضو کمیسیون اجتماعی طی تذکر آئین نامه‌ای گفت: شورای نگهبان نمی‌تواند به طرحی که ایراد آن رفع شده است ایراد بگیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ محمد مهدی مفتح نماینده تویسرکان در جلسه علنی امروز یکشنبه با استناد به نحوه اعتراض آئین نامه‌ای گفت: طبق تبصره 2 ماده 201 آئین نامه داخلی شورای نگهبان نمی‌تواند بعد از گذشت مهلت مقرر مجددا مغایرت موارد دیگر را که مربوط به اصلاح نمی‌باشد بعد از گذشت مدت قانونی به مجلس ارائه کند.

وی افزود: در مورد طرح نحوه محاسبه و اعمال تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌هاي ارزي بانک مرکزی شورای نگهبان، پیش از این در تاریخ دوم مردادماه ایراد گرفت و مجلس نیز این ایراد را اصلاح کرد، بنابراین مجددا قابل طرح در صحن علنی مجلس نیست.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: شورای نگهبان ابتدا از مجلس خواسته است نظر بدهد تا شوای نگبهان تصمیم بگیرد، بنابراین این تذکر وارد نیست.

مفتح در ادامه گفت: تذکر بعدی در خصوص حذف عبارت "و صورت های مالی 1391 بانک مرکزی را نیز شامل می‌شود و هرگونه تصمیم مغایر مفاد این قانون ملغی الاثر است" از تبصره 2 ماده واحد طرح مذکور است چرا که فوریت طرح مربوط به این ماده می‌شد.

در ادامه، لاریجانی در پاسخ به این تذکر مفتح نیز گفت: این عبارت مربوط به زمانی بود که دولت دهم این اقدام را انجام داده بود اما دولت فعلی چنین تصمیمی ندارد و اجرای قانون برای سالهای آینده است بنابراین تذکر وارد نیست.

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، اجتماعی ، نگهبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار