رئیس‌جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم در بیانیه‌ای از مردم برای شرکت در دور دوم انتخابات دعوت کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در بیانیه‌ای از مردم برای شرکت در دور دوم انتخابات چهاردهم ریاست‌جمهوری در روز جمعه ۱۵ تیر دعوت کرد و آن را انتخاب بین دو راه و جهت‌گیری کاملاً متفاوت دانست.

متن بیانیه روحانی به این شرح است:

به نام خداوند عالم و عادل

ملت رشید و فهیم ایران

سلام و درود خدا بر شما باد. درود بر گام‌هایی که آگاهانه برداشتید و درنگ‌هایی که گلایه‌مندانه داشتید. انتخابات جمعه گذشته پیام روشن و رسایی داشت برای آنان که بخواهند ببینند و بشنوند. بیش از نیمی از مردم ایران، در انتخابات شرکت نکردند. ادامه روند کاهش در مشارکت در سه انتخابات اخیر از ۱۴۰۰ تا امروز، دستاورد کسانی است که بی‌آنکه خود را پاسخگوی مردم بدانند، برای آنان مهندسی انتخابات می‌کنند. از جمع عظیم ملت ایران، آنان که نیامدند به انتخابات، به تأیید صلاحیت‌های سلیقه‌ای اعتراض کردند و آنان که آمدند به رسانه‌های یأس و هیاهوی هراس، نه گفتند. میلیون‌ها نفر هم آگاهانه سخن‌ها را شنیدند و از میان آنها بی‌اعتنا به گزارش‌های وارونه و ادعا‌های واهی، بهترین را برگزیدند.

سرانجام انتخابات از چند گزینه انحرافی و پوششی به دو گزینه‌ی واقعی و دوقطبی بدل شد.

ما امروز با یک انتخاب حیاتی و تاریخی میان دو راه مواجه هستیم که اتفاقاً می‌توان هر دو را در کلمه‌های «تحریم» و «ضد تحریم» خلاصه کرد:

از یک سو در «سیاست داخلی» رقابت میان تحریم (شرکت نکردن در انتخابات) و ضد تحریم (شرکت در انتخابات) است:

میان آنان که موافق رأی دادن برای تغییر اوضاع هستند و آنان که به نیت تغییر دادن شرایط از رأی ندادن دفاع می‌کنند؛ نیت هر دو جریان یکی است (تغییر)، اما یکی طرفدار مشارکت در انتخابات است و دیگری مدافع تحریم آن.

من رأی دادن را قبل از آنکه وظیفه بدانم حق افراد می‌دانم. اما ما به جز حق، در برابر «کشور» خود (که فراخ‌تر از جناح و قوم و قشر و حتی حاکمیت است) مسئولیت و حتی تکلیف (مدنی) داریم. ایران خانه مشترک همه ماست و در برابر سیلی ویرانگر نمی‌توانیم بگوییم ما مسئولیت نداریم. در برابر سوراخ کردن این کشتی همه ما مسئولیم و نمی‌توانیم بگویم به ما ربطی ندارد. یا همه با هم غرق می‌شویم یا همه با هم به ساحل می‌رسیم.

با سر کار آمدن یک دولت تندرو که ایران را به ورطه جنگ و تحریم و فقر و فلاکت بیاندازد همه ما ضرر می‌کنیم؛ چه رأی داده باشیم چه رأی نداده باشیم. تنها تفاوت این است که رأی‌دهندگان می‌توانند مدعی شوند که به قدر وسع کوشیده‌اند؛ اما تحریم‌کنندگان جزئی از وضع موجود خواهند بود. بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی در این انتخاب میان «مرگ و زندگی» و «جنگ و صلح» به معنای رستگاری نیست. هیچ کس ما را تشویق نمی‌کند که چه خوب! شما سبب سقوط کشور یا غرق شدن نظام شدید. هیچ کس به ما تضمین نمی‌دهد که آینده بهتر از گذشته باشد. تحریم انتخابات، تحریم سیاست است و تحریم سیاست، تحریم سرنوشت خودمان است.

اگر قرار بود حاکمیت صدای تحریم را بشنود، در انتخابات مجلس دوازدهم می‌شنید. این نوع واکنش یعنی تحریم انتخابات بیشتر به نوعی «خودکشی جمعی» می‌ماند که از ترس مرگ به خودکشی دست زنیم و با خودزنی تندترین جناح حاکمیت را به قدرت برسانیم و فکر کنیم فروپاشی نوعی تغییر است. هر تغییری که خوب نیست، تغییری خوب است که رو به تکامل باشد نه تخریب. تغییری خوب است که ما عامل و فاعل آن باشیم، نه معلول آن. در تغییری که به تخریب بیانجامد آنچه فرو می‌پاشد ایران است و نه این جناح و آن جناح یا این دولت و آن دولت. من خشم و ناراحتی تحریمی‌ها را می‌فهمم، من از مهاجرت اجباری هم‌میهنانم رنج می‌برم. من از سایه جنگ و خشونت بر میهنم عذاب می‌کشم. اما تحریم انتخابات راه‌حل نیست. تحریم عامل تضعیف و تجزیه قدرت ایران است.

از سوی دیگر در «سیاست خارجی» هم، رقابت میان تحریم و ضد تحریم است. امروز دو نامزد داریم که یکی تحریم در سیاست خارجی و اقتصاد را نعمت می‌داند و دیگری آن را فاجعه می‌داند. یکی قطع رابطه با جهان را فرصتی می‌پندارد و دیگری آن را از دست دادن فرصت‌ها می‌خواند.

هنر یکی دیوار کشیدن و حصار کشیدن دور ایران است و هنر دیگری برداشتن دیوار‌ها و حصار‌ها با کمک بهترین دیپلمات‌ها و کارشناسان است. یکی پدرخوانده‌ی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران است و در هشت سال هفت قطعنامه علیه ایران گرفته و دیگری با کمک دیپلمات‌ها و کارشناسان در هشت سال این مین‌های بین‌المللی علیه ایران را خنثی کرده است.

یکی مدعی جنگ است و دیگری مدافع صلح؛ نه فقط جنگ خارجی که جنگ داخلی؛ وقتی دختران و زنان و جوانان ایران را به نام‌های دهان پرکن و جیب‌خالی‌کنی، عمق راهبردی می‌داند سبب تنش و شورش در کشور می‌شود.

اینها همان جریان پیچیده‌ی پیشانی‌سائیده‌ای هستند که مانند دوران امام علی تندتر از امام و کندتر از امت و مردم حرکت می‌کنند. سال‌ها سازمان تحریم ایران را استوارتر کرده‌اند، اما یک بار خود با تحریم مواجه نشده‌اند.

از اینان جز خطبه‌ها و خطابه‌هایی پای میز «مذاکره برای مذاکره» نشنیده‌ایم. اینان تحریم را می‌خواهند، اما نه برای خود که برای ما. اینان در باب دیپلماسی نبوی خطابه می‌خوانند و رساله می‌نویسند، اما به جای صلح حدیبیه بیشتر یادآور جنگ نهروان هستند.

حریف اینان، اما طبیبانی هستند که تحریم را نه نعمت که درد و رنج و محنت می‌دانند و برای درمان آن می‌کوشند. به فکر لغو تحریم‌ها، بهبود روابط، رونق تجارت و توسعه صادرات هستند. به تبادل تکنولوژی باور دارند و پهنای باند اینترنت را شاهراه توسعه می‌دانند.

اینک جمعه سرنوشت‌سازی را در پیش داریم. در انتخاب این جمعه، این اشخاص نیستند که در معرض این همه‌پرسی ملی قرار می‌گیرند. انتخاب بین دو جهت‌گیری کاملاً متفاوت است که سمت‌و‌سوی حرکت کشور و جایگاه ایران در جامعه جهانی را معین می‌کند. یک جریان، وحدت و انسجام در داخل و تعامل سازنده در خارج را دنبال می‌کند. همه چیز را برای ایران می‌خواهد و همه ایرانیان را در عزت و کرامت و ثروت و سلامت، سهیم می‌داند. اما جریان مقابل، جز گروه خود را نمی‌بیند و جز تعارض را نمی‌شناسد و از مذاکره و توافق عزتمندانه چیزی نمی‌داند و مسئولیت رنج مردم و زجر حاصل از تحریم‌ها را هم نمی‌پذیرد. تحریم‌های ظالمانه‌ای که راه توسعه کشور را و ایران را در معرض قطعنامه‌های خطرناک شورای امنیت سازمان ملل قرار داد دستاورد این نگاه و این جریان فکری بود. آنها هم که در سال‌های آخر دهه ۹۰، با سنگ‌اندازی‌ها و سفارت‌سوزی‌ها و دسیسه‌سازی‌ها، ترامپ را به طمع تحریم‌های مجدد انداختند از همین جریان بودند و همین‌ها بودند که مانع احیای برجام و بازگشت اقتصاد به دوره شکوفایی ۹۲ تا ۹۶ شدند.

ملت عزیز ایران! امروز شما در برابر دو انتخاب قرار دارید:

یکم. مشارکت یا تحریم (انتخابات)

دوم. تحریم یا تعامل با جهان

انتخاب بین پیشرفت واقع‌بینانه و یا عقب‌گرد خیالبافانه

انتخاب بین تعامل عزتمندانه یا تحقیر بین‌المللی

انتخابی که دو گزینه روشن و صریح در برابر شما دارد و با هر انتخاب.

میان «رأی دادن و ندادن».

میان نامزد اول و نامزد دوم

می‌توانید سرنوشت حداقل یک دهه آینده خود را رقم بزنید؛ و من الله التوفیق و علیه التکلان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بنده رای نمیدهم تا وجدانی آسوده داشته باشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
لطفا اظهار نظر نکن،تو اگر مالی بودی که زمان خودت ملت رو ذلیل نمیکردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
بهتربودقشنگ ووروراست میگفتی به پزشکیان رای بده چون دندان طمع تیزکردی چشمت به پول های ازادشده که بلوکه شده بودافتاده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
رای بی رای
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۱:۱۴ ۱۱ تير ۱۴۰۳
ثروتمندان ثروتمندتر و فقرا فقیر خواهند شد چه بدهیم رای و چه ندهیم رای سیاستی در راستای جهانی شدن که از مقوله جهانی شدن این چیزهایش به ما می رسد
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۲۱:۱۴ ۱۱ تير ۱۴۰۳
ثروتمندان ثروتمندتر و فقرا فقیر خواهند شد چه بدهیم رای و چه ندهیم رای سیاستی در راستای جهانی شدن که از مقوله جهانی شدن این چیزهایش به ما می رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۱ تير ۱۴۰۳
انتخابات باید با افراد جدید تکرار بشه
Iran (Islamic Republic of)
کوهکمری
۲۰:۲۶ ۱۱ تير ۱۴۰۳
تو ده سال عقب انداختی این ده سال دیگر روش آبروی اصلاح طلبان راهم بردی همیشه به پزشکیان سرکوب میزنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۱ تير ۱۴۰۳
شماها نفستون از یه جای گرم بلند میشه شماها بیکاری و بی پولی رو نچشیدین اگه مثل خیلی از مردم بری دانشگاه به امید اینکه یه کار و زندگی، ولی چند سال بیکار بمونی از این حرفا نمی زدین شماها به اندازه کافی اشتغال ایجاد کنید حقوق ها طوری باشن که دخل از خرج بالاتر باشه تورم پایین باشه مثل بقیه کشور اقتصاد شفاف باشه و طبق یک تقویم اقتصاد نرخ ها رو ارائه بدین مردم با کله میان رای میدن نیازی هم نیست از این حرفای تهدید گونه بزنید من به عنوان یک شهروند هنوز توی اشتغال مشکل دارم و همچنین دلسوز کشورم ایران هستم اگه این شرایط که گفتم فراهم باشه خیلی باید نامرد و قدرنشناس باشم که رای ندم.
Iran (Islamic Republic of)
حسن روحانی
۰۶:۱۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
سلام مردم شریف ایران. به تازگی کلید را در جیب مسعود پزشکیان یافتم. از شما ملت بزرگ میخواهم جمعه در انتخابات شرکت کرده و به دکتر پزشکیان رای دهید تا کلید را امتحان نمایم اگر بازنکرد حتما زنگ زده و باید یدکی ان را از دوست خوب و برادرم جهانگیری دریافت نمایم. لطفا همه بیایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۱ تير ۱۴۰۳
در انتخابات شرکت می کنم اما به تو دولت سوم تو رای نمی دهم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۹:۴۱ ۱۱ تير ۱۴۰۳
ما احتیاج به نظر شما نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۱ تير ۱۴۰۳
بخاطر روحانی رای نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۱ تير ۱۴۰۳
درود بردکتر روحانی محبوب همه ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
تو از جانب خودت حرف بزن محبوب مانیست؟چی بهت داده؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۱۹ ۱۱ تير ۱۴۰۳
مردم دیگر گول کلید را نمی خورند.
به قول حضرت آقا: مومن از یک سوراخ دو مرتبه گزیده نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
اتفاقا همین شخصی که شما از اون نقل قول کردین داره ایران رو غارت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۱ تير ۱۴۰۳
لطفا میشود شما نظر ندهید همین شما نبودید مردم را بیسواد فرض نمودید و.... میشود شما گزارش بدهید در 8 سال برای کشور چکار نمودید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
اقدامات 8 ساله روحانی:

افزایش
کاهش
افزایش
کاهش
افزایش
کاهش
افزایش
کاهش
و...
و همینجور تا اخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۱ تير ۱۴۰۳
همین کم‌بوده تودعوت حالاکه توگفتی اصلانمیرم‌میدونم‌ نقشه ای داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۱ تير ۱۴۰۳
روحانی دیگه بلا نبود که سر وطن ومردم درنیاورده باشه،.....بابرجام دروغ ومسخرش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۱ تير ۱۴۰۳
منظورت از این جمله چیه کلیدساز
با سر کار آمدن یک دولت تندرو که ایران را به ورطه جنگ و تحریم و فقر و فلاکت بیاندازد همه ما ضرر می‌کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۱ تير ۱۴۰۳
حسن زبون باز کردی
کاهش مشارکت به خاطر کارهای غلط دولت خودته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۱ تير ۱۴۰۳
حسن کی انتخابات را مهندسی کرده
چرا همیشه دروغ میگی
خداییش انتخابات آزاد و سالمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۱ تير ۱۴۰۳
میان روحانی سوم یا یک دولت درست و حسابی
Iran (Islamic Republic of)
مرد تنها
۱۸:۱۶ ۱۱ تير ۱۴۰۳
سلام خودم به شخصه تمام بدبختیم از دوره شما آغاز شده.مغازه دار بودم شدم کارگر .صاحب زن و زندگی بودم با اومدن قدم نا مبارک دولت شما همسرم رفت من با دو فرزند و اجاره که هر سال 2 برابر میشه زندگی میکنم. امید وارم خدا حق ما رو از شما بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۱ تير ۱۴۰۳
اگه مشارکت زیر ۳۰% شد باید مجددا انتخابات برگزار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۱ تير ۱۴۰۳
وقتی اصل کاریا یا نیومدن یا رد صلاحیت شدن رای ندادن بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۱ تير ۱۴۰۳
#نه_به_دولت_سوم_روحانی عزیزان تابستونه اگر میخواید اب و برق قطع نشه و راحت لم بدیم زیر باد کولر هندوانه بخوریم به #پزشکیان رای ندید :)))))))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۱ تير ۱۴۰۳
واقعیت رو گفت...
من شرکت میکنم با رای به دکتر پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
روحانی
۰۶:۱۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
ملت شریف و بزرگ ایران سلام. به تازگی کلید جدیدی در جیب دکتر پزشکیان یافتم لطفا جمعه همه رای بدهید تا این کلید را نیز امتحان نمایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۱ تير ۱۴۰۳
قطعا به اون نامزدی که جناب عالی ازش حمایت کردین رای نمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۱ تير ۱۴۰۳
با چه رویی این بیانیه ام میده
Iran (Islamic Republic of)
Yh
۱۷:۳۹ ۱۱ تير ۱۴۰۳
بسیار عالی نوشتن?
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۷:۳۹ ۱۱ تير ۱۴۰۳
هشت سال الا ف این آقا بودیم خدانکند خدانکند پزشکیان پیروز بخاطر ندیدن این تلویزیون خانه جمع کنیم تا ایشان را نبینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۱ تير ۱۴۰۳
نمی خوایم تو دوباره تکرار بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۱ تير ۱۴۰۳
مردم اگه میخواهید گرانی‌ها بیشتر بشه و دولت بی تدبیری و نا امیدی سر کار بیاد و دار و دسته روحانی بیان سر کار و بدبخت بشید به پزشکیان رای بدید
شما را به حق شهدا عاقلانه رای بدید که مدیون خون شهدا نشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۱ تير ۱۴۰۳
روحانیی خیلی پررو هستی!!!!
یادت باشه من یکی تو اون دنیا هم شده حقم رو ازت میگیرم
زمان و فرصتی که از مردم گرفتی حق الناس است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۱ تير ۱۴۰۳
آقای روحانی چیزهایی که نسبت دادنش به خودت سزاوارتر است به دیگری نسبت نده. دولت روحانی هیچگاه برنگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۱ تير ۱۴۰۳
این بوی کباب نیست حسن کلید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۱ تير ۱۴۰۳
مردم هوشیارند خصوصا آنهایی که با بورس بدبختشون کردی ،با برجام به خاک سیاهشون نشوندی با نواختن مسکن اوارشون کردی با قیمتهای نجومی ارز دستشون را از گوشت و برنج کوتاه کردی ،با وارد نکردم و تولید نکردن واکسن کرونا عزیزانشان را به کشتن دادی و هزاران خیانت دیگر ،همه این مردم سر پل صراط جلوی تو را خواهند گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۱ تير ۱۴۰۳
همان گروهی که فرمودید باز هم اجازه تعامل باجهان را نخواهند داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۱ تير ۱۴۰۳
رای دادن خوبه نه به کسی مثل روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۱ تير ۱۴۰۳
خزانه یه ملتو خالی کردی رفتی تو چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۱ تير ۱۴۰۳
همون که ملت هشت سال الاف وعده های شما بودند کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
عوضش کاپ اخلاق گرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۱ تير ۱۴۰۳
حسن آقا ! وقتی تو انتخاب شدی ما فهمیدیم که یک انتخاب می تونه یک دهه ملت رو عقب بندازه؛ این بار هم دقت می کنیم و هم توکل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۱ تير ۱۴۰۳
یه حرف راست بگه همینه. دوباره تیم روحانی بیان سرکار، یک دهه ایران قبل میفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۱ تير ۱۴۰۳
تو همونی که بنزین را گرون کردی ، بعدش گفتی من خبر ندارم تو همونی قیمت خودرو را به اوج فلک رسوندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۳ ۱۳ تير ۱۴۰۳
ما در عوض کاپ اخلاق را بردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۱ تير ۱۴۰۳
بسه بسه ، نمی خواد فتوا بدی ، تو همونی که می گفتی اگر حقوق کم هست ول کنید برید جایی که بیشتر بهتون میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۱ تير ۱۴۰۳
خدایا من از این روحانی و حزب و کابینه و اقوام شون نمیگذرم هیچ وقت اون روزهای سیاه و بد یادم نمیره خدا ازتون نگذره به حق پنج تن آل عبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۱ تير ۱۴۰۳
ب امید پیروزی پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۱ تير ۱۴۰۳
به عقب بر نمی گردیم
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۶:۱۲ ۱۱ تير ۱۴۰۳
منتظر اون کلید جادویی توییم تا بدی پزشکیان وسایه تحریم جنگ و... را از سر ملت برداری..
راستی شما تمام قامت در مقابل غرب خم شدید نتیجش چی بود... تعطیلی صنعت هسته ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۱ تير ۱۴۰۳
دکتر پزشکیان کاندیدای بی حاشیه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۲۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
کلا حاشیه هس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۱ تير ۱۴۰۳
علی برکت الله
تو دیگه بشین سر جات .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۱ تير ۱۴۰۳
مادر عروس هم صحبت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۱ تير ۱۴۰۳
بخدا شرمتان باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۱ تير ۱۴۰۳
دو دفعه به شما رأی دادن ، مملکت ورشکست شد ، سومین بار به شما و حزب شما و پزشکیان اشتباه جبران ناپذیر. همگی به آقای جلیلی رأی بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۱ تير ۱۴۰۳
می‌آیم به امید خدا پیروزی پزشکیان با صددرصد هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
رای ملت ایران فقط جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۱ تير ۱۴۰۳
تو دیگه حرف اضافه نزن ۸ سال کشور رو به فنا دادی
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۱۵:۱۸ ۱۱ تير ۱۴۰۳
باسلام و درود خدمت شما طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد هزاران نفر از مردم چشم انتظار تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت هستند
United States of America
پرسنال
۱۵:۱۷ ۱۱ تير ۱۴۰۳
هنوز دعوتت ب بورس رو یادمون نرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۱ تير ۱۴۰۳
ببند بابا مهم دلیل عدم مشارکت مردم تو و دولتت هستین
آخرین اخبار