نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران توانایی احیای دریاچه ارومیه را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، نادر قاضی‌پور   اظهار داشت: به این موضوع اعتقاد راسخ داریم که نظام اسلامی توانایی احیای دریاچه ارومیه را دارد.

وی افزود: همان‌طور که در سیاست خارجی توفیق‌های بی‌شماری را به دست آورده‌ایم در مدیریت محیط زیست و احیای تالاب‌های بین‌المللی نیز می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود گام‌های بلندی برداشت.

وی وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور را مسببان اصلی وضعیت فعلی دریاچه ارومیه، دانست و از رئیس جمهور به دلیل ورود به این مبحث تقدیر کرد.

قاضی‌‌پور با اظهار به این نکته که « جنگ آینده نه جنگ نفت بلکه جنگ بر روی آب خواهد بود »، خاطرنشان کرد: چنانچه نسبت به احیای دریاچه ارومیه مبادرت نشود، کوچ اجباری سه میلیون نفر جمعیت رخ می‌دهد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حیات و ممات مردم آذربایجان غربی به فعالیت‌های کشاورزی بستگی دارد، بنابراین به بهانه احیای دریاچه نمی‌توان کشاورزی منطقه را نابود کرد.

قاضی‌پور از سوء مدیریت مسئولان در این ارتباط اظهار ناخشنودی کرد و گفت: این انتظار از وزارت نیرو و سازمان حفاظت از محیط زیست وجود داشت، که با ورود به‌هنگام مانع پیشروی بحران شوند.

وی تاکید کرد: چنانچه دولت در راستای احیای دریاچه ارومیه حرکت موثری را ترتیب ندهد، به طور قطع عرض حال خود را به محضر مقام معظم رهبری می‌بریم، تا طبق فتاوی ایشان اقدامات عاجل انجام گیرد./س

برچسب ها: ارومیه ، شورا ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.