در زمان تولد رشد گوش از نظر عملکرد کامل بوده و گوش داخلی تا دو سالگی رشدش کامل می شود اما لاله گوش تا 5 سالگی به رشد خود ادامه می دهد.

دکتر رزم پا متخصص گوش و حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: گوش از سه قسمت خارجی، میانه و داخلی تشکیل شده ، در زمان تولد رشد گوش از نظر عملکرد کامل بوده و گوش میانی و داخلی تا دو سالگی رشدشان کامل می شود گوش خارجی ( لاله گوش) رشد غضروفش تا 5 سالگی کامل شده به همین خاطر افرادی که دارای نقوصی در گوش خود هستند پیشنهاد می شود در 6-5 سالگی گوش خود را عمل کنند که رشد آن کامل شده است.

وی تصریح کرد: عوامل ژنتیکی یا بیماری های مادر زادی باعث می شود رشد گوش میانی و خارجی تکمیل نشود همین طور افرادیکه در زمان بارداری دچار سر خچه شده اند نوزادشان دچار نقص در رشد گوش می شود.

وی در خصوص اینکه چرا بعضی از افراد گوش بزرگی دارند افزود: این مسئله ژنتیکی و خانوادگی است و تاثیر خاصی در شنوائی نداشته فقط افرادیکه گوش بزرگی دارند کمی در جمع آوری و جهت یابی صدا موفق ترند.

این متخصص گوش و حلق و بینی در خصوص درمان این عارضه اظهار داشت: افرادی که عدم تکامل در گوش خارجی خود دارند یا کانال گوششان به تکامل نرسیده با جراحی قابل درمان بوده ولی اگر گوش داخلی یا سیستم عصبی گوش تکمیل نشده باشد با جراحی قابل اصلاح نیست./ع2

برچسب ها: گوش ، لاله ، بدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار