سینماتک خانه هنرمندان ایران با نمایش شش فیلم مستند متفاوت درباره جنگ تحمیلی به استقبال هفته دفاع مقدس می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، برنامه نمایش این فیلم های مستند که از زاویه های متفاوتی به جنگ هشت ساله ایران و عراق پرداخته اند، از سه شنبه دوم مهر آغاز و طی شش روز متوالی تا هفتم مهر ادامه دارد.

بر اساس برنامه اعلام شده، این ویژه برنامه ها سه شنبه دوم مهر با نمایش و نقد مستند «بهترین مجسمه دنیا» ساخته «حبیب احمدزاده» ساعت 17 در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران آغاز می شود. چهارشنبه سوم مهر مستند  «23 نفر و آن یک نفر: عجیب ترین ماجرا در تمام جنگ های جهان» ساخته «مهدی جعفری» ساعت 17 در همین تالار به نمایش در می آید. در روز پنجشنبه چهارم مهر «موج زنده» ساخته «حبیب احمدزاده» ساعت 19 روی پرده تالار استاد ناصری می رود و در همین شب تکرار مستند «23 نفر و آن یک نفر...» ساعت 20 در فضای باز خانه هنرمندان ایران نمایش داده می شود.

جمعه پنجم مهر «خاطراتی برای تمام فصول» ساخته «مصطفی رزاق کریمی» ساعت 17 روی پرده می رود و شنبه ششم مهر «هفت نابخشوده: پشت صحنه ستون پنجم استخبارات ارتش عراق» ساخته «مرتضی باقری» در همین ساعت نمایش داده می شود.

در آخرین شب ویژه برنامه های سینماتک خانه هنرمندان ایران برای هفته دفاع مقدس، از ساعت 17 روز یکشنبه هفتم مهر «شما چه کسی هستید» ساخته «وحید چاوش» و «آخرین تیرآرش» به کارگردانی «حبیب احمدزاده» روی پرده سینماتک می رود.

به جز فیلم های روز پنجشنبه چهارم مهر، سایر فیلم ها ساعت 17 در تالار استاد ناصری خانه هنرمندان ایران روی پرده خواهد رفت.

پس از نمایش فیلم، نشست نقد و بررسی با حضور فیلمسازان و کارشناسان  برگزار خواهد شد. بر این اساس سه شنبه دوم مهر حبیب احمد زاده، چهارشنبه سوم مهر مجتبی راعی، جمعه پنجم مهر خسرو سینایی، شنبه ششم مهر احمدرضا درویش و یکشنبه هفتم مهر کیومرث پوراحمد میهمانان نشست ها خواهند بود. کارشناس ثابت برنامه ها نیز حبیب احمدزاده خواهد بود.

اعضای سینماتک خانه هنرمندان ایران برای حضور در این برنامه اولویت دارند اما سایر علاقمندان نیز می توانند از این فیلم ها دیدن کنند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.