معاون طب سنتی:

بهره گیری 75 درصد اروپایی ها و 42 درصد آمریکایی ها از طب سنتی

77 درصد مردم آلمان، 75 درصد فرانسویان، 48 درصد در استراليا و 42 درصد مردم در آمريكا به نحوي از ظرفيت هاي طب سنتي و گياهان دارويي استفاده مي كنند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا؛ معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این خبر گفت: صرف نظر از اينكه استفاده از ظرفيت تاييد شده و مبتني بر شواهد طب سنتي و مكمل يك كار اخلاقي و به كار نگرفتن آن در تامين سلامت مردم كاري غير اخلاقي است، ما بايد اين ظرفيت را درست بشناسيم و در خدمت سلامت مردم بكارگيريم البته پرهيز از افراط و تفريط هميشه مورد تاييد است.

دکتر محمود خدادوست استفاده از همه ظرفيت ها و دانش هاي موجود را براي تامين سلامت مردم ضروري خواند و افزود: صرف اينكه به دانش جديد مسلط باشيم ولي به  دليل عدم اگاهي و يا اعتقاد به ظرفيت هاي موجود در ساير علوم و رشته ها، نمي توانيم ادعا كنيم ضمانتمان را در رابطه با بيمار درست انجام داده ايم و قطعا از نظر اخلاقي مسوول خواهيم بود.

وي تاكيد كرد: استفاده از ظرفيت طب سنتي ايران به معني واپس گرايي، تحجر گرايي و بازگشت به هزاران سال قبل نيست بلكه به اين معنا است كه ما اين دانش را در عرصه آزمون با استفاده از ظرفيت هاي طب نوين در حوزه دانشگاه بسنجيم و هر آنچه را كه براي تامين سلامت مردم مفيد است وارد نظام سلامت كنيم./ح
برچسب ها: طب سنتی ، خدادوست ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار