مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه از برداشت پسته از سطح هفت هزار و ۴۰۰ هكتار از باغ هاي بارور پسته این شهرستان خبر داد.

قره بیگلو در گفتگو با خبرنگار خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: با آغاز کار برداشت این محصول در این شهرستان پيش بيني مي شود با توجه به شرايط مساعد سال جاري، بطور متوسط در هر هكتار بيش از دو تن محصول برداشت شود.

وی كله قوچي، فندقي، اكبري و احمدآقايي را ارقام پسته تولیدی این شهرستان بیان کرد و افزود: استان مركزي مقام ششم كشور در پرورش باغ هاي پسته را داراست و بيش از ۷۰ درصد باغ ها و محصولات توليدي پسته آن در شهرستان زرنديه است.

وی با اشاره به احداث پايانه صادراتي پسته در اين شهرستان اظهار امیدواری کرد: با بهره برداری از این پایانه صادراتی، پسته زرندیه با برند این شهرستان و به صورت مستقیم صادر شود.

وی موقعيت جغرافيايي و شرايط مناسب اين منطقه را موجب عاری بودن محصول تولیدی آن از هر گونه آلودگي آفتی بیان کرد و افزود: پسته توليدي در دشت سلطان احمدلو زرنديه در سطح پنج هزار و ۳۰۰ هكتار با كيفيت بالا توليد و به کشورهای عضو اتحاديه اروپا، كشورهاي حاشيه خليج فارس و خاور دور صادر مي‌شود.

وی با بیان اینکه بيش از ۸۰ درصد پسته توليدي شهرستان زرنديه به خارج از كشور صادر مي‌شود ، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هكتار از اراضي دشت سلطان احمدلو زرنديه به كاشت پسته ارگانيك و تحت نظارت و بازرسي قرار دارند كه توسط بازرسان اتحاديه اروپا مورد ارزيابي كنترل كيفيت قرار مي گيرند.

قره بیگلو تصریح کرد: شهرستان زرندیه آب و هوای مناسب پرورش پسته را دارد و مشکل سرمازدگی و گرما زدگی در این منطقه وجود ندارد./س
برچسب ها: پسته ، برداشت ، زرندیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.