امسال 11 هزار تن پسته در شهرستان زرندیه برداشت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اراک ، رئیس اداره جهاد کشاورزی زرندیه گفت: امسال یازده هزار تن پسته در شهرستان زرندیه به ارزش 121میلیون دلار برداشت و صادر شد.

قره بیگلو گفت: به طور میانگین در هر دو و نیم هکتار باغ پسته برای یک نفر شغل مستقیم و به صورت فصلی 50نفر روز، اشتغال زایی می شود.


رییس جهاد کشاورزی زرندیه افزود : ایجاد پایانه صادراتی برای پسته زرندیه ظرفیتی مهم و زیرساختی برای تقویت و تضمین حضور این محصول در بازارهای اتحادیه اروپا است.

قره بیگلو افزود: با توجه به تصویب برجام، لغو تحریم ها از سوی اتحادیه اروپا و رفع ممنوعیت واردات پسته، لزوم استقرار پایانه تخصصی پسته وخشکبار در نزدیکترین نقطه به پایتخت و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) اجتناب ناپذیر است.

رئیس جهاد کشاورزی زرندیه افزود : پسته ایرانی در دنیا بی رقیب است و کیفیت محصول و ارگانیک بودن فرآیند تولید سبب شده تا رغبت مشتریان خارجی نسبت به این پسته نسبت به گذشته بیشتر شود.

قره بیگلو گفت : کاهش شدید قیمت جهانی نفت و سیاست جداشدن از وابستگی به درآمد نفتی، تقویت زیرساخت های صادرات غیرنفتی و تکمیل زنجیره آن دوچندان کرده که ایجاد پایانه صادراتی پسته در زرندیه از جمله آن است.

وی افزود : مدیریت صحیح و هدفمند در ساخت پایانه صادراتی پسته زرندیه می تواند جایگاه واقعی محصول پسته این خطه را در حوزه تجارت جهانی نمایان کند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اراک ، زرندیه ، پسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.